Pašlaik pieejamie dati liecina, ka sabiedriskā transporta pasažieri ir pielāgojušies maršruta tīkla optimizācijai, kad dažos maršrutos autobusu reisus aizstāja ar vilcieniem un otrādi, aģentūrai BNS pavēstīja Autotransporta direkcijas (ATD) sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Maļuha.
“Līdz šim saņemtie dati liecina, ka daļa optimizēto autobusu maršrutu pasažieru sākuši izmantot vilciena satiksmi, bet atlikušie autobusu reisi ir piepildīti. Nenoliedzami, daļa iedzīvotāju izmanto arī komercpārvadātāju pakalpojumus,” viņa teica.Maļuha sacīja, ka pēc vilcienam paralēlo autobusu maršrutu un autobusam paralēlo vilcienu maršrutu optimizācijas ir pagājis īss laiks un pilnīgas informācijas par rezultātiem vēl nav – tā varētu būt pieejama maija beigās.ATD pārstāve pastāstīja, ka līdz pilnīgas informācijas saņemšanai no pārvadātājiem par optimizācijas rezultātiem autobusu reisu skaita samazināšana nav ieplānota. Viņa piebilda, ka pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu “Pasažieru vilciens” no 30.maija, kā katru gadu, norīkos vilcienus saskaņā ar vasaras kustību grafikiem.Šogad janvārī autosatiksme vairākos starppilsētu maršrutos tiks aizstāta ar dzelzceļa satiksmi un otrādi saistībā ar pārvadāto pasažieru skaita kritumu un nepieciešamību sabalansēt valsts budžeta dotāciju ar pārvadātāju faktiskajiem izdevumiem. Izmaiņas jau skārušas maršrutus Rīga-Ventspils, Rīga-Liepāja, Rīga-Gulbene, Rīga-Reņģe.Darbs pie starppilsētu satiksmes pārplānošanas turpinās, ņemot vērā pasažieru skaita kritumu un nepieciešamību sabalansēt valsts budžeta dotāciju ar pārvadātāju faktiskajiem izdevumiem. Līdz ar izmaiņām šogad plānots aptuveni 1,5 miljonus latu liels ietaupījums.Autotransporta direkcija ir autopārvadājumu jomas administrēšanas uzņēmums, kas darbojas kopš 1993.gada oktobra. Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā un autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā.