Iespējams, transportlīdzekļi ar ārzemju numurzīmēm būs jāpārreģistrē Latvijā, ja to vēlēsies vadīt Latvijas iedzīvotājs.
Kā raksta laikraksts “Dienas Bizness”, par tādiem Satiksmes ministrijas (SM) ierosinātajiem Ceļu satiksmes likuma grozījumiem diskutējusi Saeimas Tautsaimniecības komisijā, nolemjot tuvāko nedēļu laikā vēl rīkot pārrunas arī ar autotransporta nozares pārstāvjiem, pirms pieņemt galīgo lēmumu.Pamatojot šādu grozījumu nepieciešamību, SM atsaucās uz Somijas piemēru, kur somiem esot stingri aizliegts vadīt ārzemēs reģistrētu automašīnu. Turklāt jautājums aktualizējies, jo pēdējā laikā Latvijā braucošo ārzemēs reģistrēto automašīnu skaits ir strauji pieaudzis, kas savukārt rada nevienlīdzību starp Latvijas iedzīvotājiem.Satiksmes ministrijas pārstāvji gan nevarēja nosaukt kaut aptuvenus skaitļus, kas liecinātu par problēmas apjomu Latvijā vai arī parādītu, cik liels un kāds ir reālais ieguvums no šādiem likuma grozījumiem.Taču pašlaik par ārzemēs reģistrētām automašīnām Latvijā nav jāmaksā ne nodokļi, ne nodevas, nav jāveic tehniskā apskate, kā arī var izvairīties no soda naudu nomaksas par ceļu satiksmes pārkāpumiem. “Īpaši kritiska situācija pēc novērojumiem esot Liepājā, kur ievērojama daļa iedzīvotāju brauc ar Lietuvā reģistrētām mašīnām,” piebilda Saeimas deputāts Guntis Blumbergs.Lai arī minētajos grozījumos par aizliegumu vadīt ārzemēs reģistrētas automašīnas runa ir par personām, kuru pastāvīgā dzīvesvieta ir Latvijā – tātad privātpersonām, komisijas sēdē pārsprieda šo jautājumu arī attiecībā uz juridiskām personām.Kā raksta “Dienas Bizness”, nav noslēpums, ka daudzi auto kravu pārvadātāji savu transportu ir reģistrējuši kaimiņvalstīs. SM pieļāva likuma izņēmumus, piemēram, attiecībā uz tādiem Latvijas uzņēmumiem, kuriem ir ārzemēs reģistrētas filiāles.Cits ar darbaspēku saistīts jautājums ir, piemēram, kaimiņvalstīs strādājošie Latvijas iedzīvotāji, kuriem ir firmas piešķirts autotransports. Lai neveidotos situācija, ka ar firmas mašīnu tādā gadījumā var braukt tikai līdz Latvijas robežai, uzņēmējam šo transporta līdzekli vajadzētu pārreģistrēt Latvijā, skanēja SM ierosinājums, par ko gan komisijas deputāti izteica savas šaubas.”Nevaram aizmirst to relatīvi lielo iedzīvotāju daļu, kas strādā Īrijā un Lielbritānijā un tur ir iegādājušies mašīnas, ar kurām tagad, piemēram, mēnesi ilgā atvaļinājumā uz Latviju braukt nevarēs,” uzsvēra komisijas deputāts Jānis Tutins (SC). Tam SM un Ceļu satiksmes drošības direkcijas pieaicinātie pārstāvji piekrita, piebilstot, ka šajā gadījumā piemērojama tā pati norma, kas par jauna transportlīdzekļa reģistrēšanu, proti, tas jāizdara piecu dienu laikā.Kā norādīja Saeimas Juridiskais birojs, lai gan ar grozījumiem paredzēts gūt papildu nodokļu ieņēmumus, šāda likuma norma ierobežotu cilvēku pārvietošanās brīvību un cilvēktiesības, par ko varētu draudēt gan sankcijas no Eiropas Savienības puses, gan arī procesi Satversmes tiesā. Turklāt, tā kā likuma grozījumos norādīts, ka ārzemēs reģistrētu transportlīdzekli nedrīkstēs arī vilkt, tad nelaimē nonācis ārzemnieks būs jāatstāj uz ceļa.Tika arī norādīts, ka pastāvīgā dzīves vieta ir nekontrolējams jēdziens.