Arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju izvēlas iegādāties Latvijā ražotu pārtiku, intervijā atzina Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas (LPTA) izpilddirektors Noris Krūzītis.
“Ja agrāk veiktie pētījumi liecināja, ka Latvijā aptuveni 80% iedzīvotāju vēlētos pirkt vietējo pārtiku, bet reāli vietējo pārtiku iegādājās tomēr stipri mazāk iedzīvotāju, tad pašlaik droši var teikt, ka to iedzīvotāju skaits, kas lieto vietējo pārtiku, ir palielinājies. Tā ir viena no šā brīža tendencēm,” apliecināja Krūzītis.Pēc viņa teiktā, viens no argumentiem par labu vietējo ražojumu izvēlei ir Latvijas ražotāju sasparošanās. “Ir divi aspekti. Nenoliedzami, ka savu lomu spēlē tas, ka tā ir tieši vietējā pārtika. Pārtikai izcelsmes vieta tomēr ir viena no svarīgākajām lietām. Otrs aspekts – var droši teikt, ka ražotāji krīzes periodā ir kļuvuši stiprāki un līdz ar to arī pievilcīgāki un interesantāki pircējam. Ražotāji spēja krīzes periodā veidot ne sliktākus produktus, kā bija pirms tam, bet jau ar labākām cenām,” norādīja asociācijas izpilddirektors, taču piebilda, ka to nevar teikt par visiem Latvijas ražotājiem.”Protams, ka ne visi, bet daudzi ir palikuši efektīvāki. To var redzēt gan veikalu plauktos, gan arī pircēju attieksmē. Pircēji novērtē ne tikai to, ka izcelsmes vieta ir Latvija, bet arī vietējās pārtikas konkurētspēju. Ražotāji ir kļuvuši konkurētspējīgāki,” sacīja Krūzītis.Savukārt importa pārtikas produkcijas apmēri Latvijas veikalos nepieaug. “Ja skatāmies uz svaigo produkciju – maizi, piena produktiem –, vietējā produkcija ir apmēram 70–80%. Es negribētu teikt, ka importa produkcijas apmērs kaut kā īpaši samazinātos, bet tas noteikti tagad nepieaug,” apliecināja LPTA izpilddirektors, taču uzsvēra, ka ir lietas, ko Latvijā neražo.”Tāpat ir pārtika, ko cilvēki grib pamainīt, nogaršot. Tajās produktu grupās, kur ir iespējams palielināt sortimentu, šie importa produkti ir. Atsevišķās produktu grupās, piemēram, iepakotās pārtikas grupās, importa produktu varbūt ir vairāk, jo ārpus Latvijas ir lielākas ražotnes, taču man arī jāatzīst, ka arī mūsu ražotāji nesnauž un skatās, kādus importa produktus var aizstāt ar vietējiem produktiem,” klāstīja Krūzītis un piemetināja – lai arī atsevišķās produktu grupās dominē vietējie ražojumi, paralēli tiek piedāvāti arī līdzīgi importa ražojumi.”Tomēr, neskatoties uz to, ka, piemēram, piena produktu grupā absolūti dominē vietējie produkti, vienmēr būs iespēja arī nopirkt sierus no Francijas un Itālijas. Tas ir tāpēc, lai vienkārši būtu bagātīgāks galds. Taču viennozīmīgi – tirgotājs ir ieinteresēts sadarboties ar vietējo ražotāju, un tas nav nekāds populisms,” uzsvēra LPTA izpilddirektors.