Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+3° C, vējš 0.89 m/s, DR vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Lāčplēša dienā «Swedbank» pensionētu virsnieku atstāj bez iztikas līdzekļiem

Par īpašiem nopelniem valsts drošības labā apbalvotam pensionētam pulkvedim Lāčplēša dienā «Swedbank» atņēmusi visu pensiju.

Jaroslavs Kurganovs ir pensionēts pulkvedis, par īpašiem nopelniem valsts drošības labā apbalvots ar Drošības policijas Krustu. Ironiskā kārtā tieši Lāčplēša dienā viņš saņēmis visai nepatīkamu pārsteigumu – «Swedbank» no viņa konta noņēmusi pilnīgi visu tur ieskaitīto pensiju – 205,30 latus, raksta «Latvijas avīze».«Esmu šokā par notikušo, jo ilgus gadus esmu «Swedbank» klients, turklāt Zelta klients. Man nekad nav bijušas problēmas ar maksājumiem šajā bankā,» avīzei norāda J.Kurganovs: «Turklāt es nekādi nesaprotu, kādēļ banka tā rīkojās, jo to summu, kuru bankai parādā ir mans dēls un par kuru esmu galvojis, pirms kāda laika biju gatavs atmaksāt.»J.Kurganova attiecības ar «Swedbank» sākušās pirms trim gadiem, kad viņš kļuvis par galvotāju dēla ņemtajam kredītam šajā bankā. Kopumā tie bijuši nedaudz vairāk kā 270 lati. Diemžēl lielā darba apjoma dēļ dēls mācības Baltijas institūtā nav turpinājis un kredīts palicis neatmaksāts. Tad dēls zaudējis darbu un kredītu nomaksāt nav spējis.Tādēļ pagājušajā gadā J.Kurganovs devies uz «Swedbank» filiāli «Matīss» un piedāvājis uzreiz vienā maksājumā kredītu atdot. «Taču filiāles darbiniece Inta Dimtere sacīja: nē, tas nav nepieciešams. Mēs no jūsu konta ik mēnesi noņemsim trīs latus, līdz kredīts būs samaksāts. Šāda atbilde mani apmierināja un, ja banka tā saka, domāju – viss ir kārtībā,» stāsta J.Kurganovs.Tomēr šogad sākušies pārsteigumi. Vispirms saņemts rēķins no «Swedbank» par to, ka tā lauž līgumu par studiju kredītu un par to jāsamaksā aptuveni 20 lati. J.Kurganovs tos samaksājis. Taču vēl pēc kāda laika atnācis rēķins no parādu piedzinēju kompānijas «Paus Konsults», kuri norādījuši – no J.Kurganova, kopā ar procentiem tiks piedzīti jau 613 lati. Tik liela summa radusies no procentu maksājumiem, neatmaksātā kredīta summas un soda procentiem.«Devos uz šo firmu un piedāvāju atmaksāt parādu pa daļām 10 – 15 latus katru mēnesi. Viņi tam nepiekrita. Lāčplēša dienā no sava konta bankomātā vairs neko nevarēju noņemt – tur vienkārši nebija ne santīma. Banka, mani nebrīdinot, bija noņēmusi visu tur ieskaitīto pensiju,» avīzei skaidro J.Kurganovs.Sazinoties ar banku, J.Kurganovs saņēmis atbildi: «mēs ik mēnesi ņemsim jums nost visu naudu, lai atgūtu kredītu. Vēl esot atlikuši 360 lati». Tad vecais vīrs piedraudējis vērsties tiesā. Un tikai pēc šī paziņojuma bankas darbiniece Agita Zvirbule atzinusi – jā, esam kļūdījušies, tā nevarēja rīkoties.«Viņa man piedāvāja atmaksāt novilkto pensiju, ieturot 50 latus kredīta dzēšanai. Man tas nav pieņemami, jo sieva nestrādā, un mēs iztiekam no manas pensijas. 150 lati jāmaksā par dzīvokli, mums abiem mēnesim dzīvošanai paliek tikai 50 lati. Esmu gatavs maksāt 10, maksimums, 15 latus mēnesī, bet ne vairāk. Pēc šīs pēdējās sarunas uzrakstīju iesniegumu «Swedbank» vadībai, un tas jau pieņemts izskatīšanai bankas centrālajā birojā. Kas notiks tālāk – nezinu, bet domāju – šādi rīkoties bankai nav tiesību,» sašutis pensionārs.Kristīne Jakubovska, «Swedbank» sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja, «Latvijas avīzei» klāsta, ka «visos laikos attiecības ar klientu mums vienmēr bija, ir un būs prioritāte». Bankas pamatprincips esot aicināt klientu uz sarunu, ja rodoties jautājumi, bažas vai ierosinājumi.Runājot par gadījumu ar J.Kurganovu, K.Jakubovska uzsver – būtiski ir tikties ar šo cilvēku, lai saprastu, kāpēc konflikts notika. «Ja, piemēram, tā ir kļūda, no kā nav pasargāta diemžēl neviena organizācija, tad to noteikti vajadzētu labot nekavējoties un atvainoties klientam, ja šāda kļūda bijusi,» saka K.Jakubovska.Tikmēr Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) norāda – arī tas saņem sūdzības par «Swedbank». Līdz šim saņemti trīs oficiāli iesniegumi un aptuveni desmit epasta vēstules. Tie visi vēsta par «Swedbank» vēstulēm, kurās banka klientus informē par hipotekāro kredītu līgumu procentu likmju pārskatīšanu. PTAC, balstoties uz saņemtajiem iesniegumiem, ir sācis situācijas izvērtēšanu.Ilze Žunde, PTAC patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante, rakstiski mūs informē: «PTAC konstatējis, ka tā rīcībā esošajos «Swedbank» hipotekārā kredīta līgumos, kas slēgti no 2005. līdz 2007.gadam, nav paredzētas bankas tiesības pārskatīt pievienoto procentu likmi agrāk kā piecus gadus pēc līguma noslēgšanas. Nav arī paredzētas bankas tiesības vienpusēji atkāpties no hipotekārās kreditēšanas līguma, ja bankas kredītrisks ir palielinājies vai arī ja samazinājušies patērētāja ienākumi, ja patērētājs turpina veikt ikmēneša maksājumus un nav iestājies cits līgumā noteikts nosacījums, kas bankai atļauj vienpusēji atkāpties no līguma.»Tādēļ PTAC aicina bankas klientus ļoti rūpīgi iepazīties ar noslēgto hipotekāro līgumu nosacījumiem.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.