Šodien piketā pie Ministru kabineta vietējo reģionālo pasažieru pārvadātāju atbalstam bija pulcējušies ap 200 atbalstītāju no Vidzemes un Zemgales reģiona, novēroja biznesa portāls Nozare.lv.
Atbalstītāji turēja rokās daudzskaitlīgus plakātus ar uzrakstiem – «Autobusus arī laukos», «Vai uz skolu jāiet kājām?», «Samaksājiet par padarīto darbu!». Piketā piedalījās kā paši pārvadātāji, tā arī viņu atbalstītāji, arī skolēnu grupas. Ar skaļiem kliedzieniem «Matīsu!» tika aicināts uz sarunām arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss, kurš gan pārdesmit minūtes pēc piketa sākšanas pie piketētājiem vēl nebija iznācis.Neviens no Satiksmes ministrijas tikties ar piketētājiem tā arī neiznāca. Rezolūcija ar konkrētām prasībām pēc piketa beigām tika iesniegta Valsts kancelejā. Starp jau iepriekš izteiktām prasībām pasažieru pārvadātāji aicinājuši valdību jau sākt domāt par 2014.gadu un dotācijas paredzēt atbilstoši tam, kādas būs reālās izmaksas par pakalpojumu 2013.gadā.Satiksmes ministrijas pārstāvis Aivis Freidenfelds Nozare.lv paskaidroja, ka tikties ar piketa dalībniekiem bija ieradies Autotransporta direkcijas vadītājs Normunds Narvaišs, kas vada iestādi, kas tieši atbild par pasažieru pārvadājumu nozari. Tāpat SM norādīja, ka pasažieru pārvadātāju pārstāvji kopā ar Matīsu piedalījušies pasākumos gan pagājušajā nedēļā, gan vakar, Latvijas pašvaldību savienības rīkotajā pasākumā.Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas valdes loceklis Uldis Kolužs skaidroja, ka nepietiekamo dotāciju un valsts parāda dēļ uzņēmumiem ir izveidojušies līdz pat 100 000 latu lieli parādi, kas neļauj autobusu parkiem veikt normālu uzņēmējdarbību. Viņš norādīja, ka, ja 15.aprīlī, kad tiek izmaksātas dotācijas, to apjoms joprojām būs tikai 50% no nepieciešamā, tiks sasaukta organizāciju ārkārtas sēde, kurā varētu lemt samazināt pārvadājumu apjomus par aptuveni vienu trešdaļu – tātad 20 dienas brauks, 10 – nebrauks. Tādējādi pārvadātāji izpildīs tikai tos pakalpojumus, par kuriem valsts ir samaksājusi.Kolužs gan skaidroja, ka cer uz valdības sapratni un tik nopietni lēmumi nebūs jāpieņem.LAKRS pārstāvji Edvīns Krieviņš un Jānis Pumpiņš savukārt norādīja, ka ir grūti strādāt, ja nevar darbiniekiem samaksāt algas, ja situācija spiež samazināt darba slodzi. Turklāt algas neesot paaugstinātas darbiniekiem jau vairākus gadus.Piketa rīkotāji skaidroja, ka viņus nepamierina Satiksmes ministrijas risinājumi, jo tie neatrisina tūlītēji parādu problēmu, kas tiem ir aktuāla. Tika uzsvērts, ka nevar būt situācija, ka tiek finansēts transports tikai Rīgā, bet ne lauku reģionos, kur viensētu iedzīvotājiem arī jādod iespēja tikt līdz reģiona centram.Kolužs norādīja, ka pārvadātājiem nav pretenziju pret Satiksmes ministrijas plāniem noteikt, ka turpmāk Autotransporta direkcija būtu pasūtītājs un līguma slēdzējs ar reģionālajiem pārvadātājiem, jo tā esot pasažieru pārvadājumu organizētāju kompetence. Tomēr viņš uzsvēra, ka paralēli ir jārisina parādu jautājums, jo pārvadātājus kā pasūtījuma izpildītājus interesē, lai par pakalpojumu tiktu samaksāts.