Sestdiena, 6. decembris
Nikolajs, Niklāvs, Niks, Nikola
weather-icon
+6° C, vējš 0.45 m/s, A-DA vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Apstiprina lēmumprojektu par sešu mikroautobusu iegādi

Jelgavas novada domes deputāti šodien domes sēdē apstiprināja lēmumprojektu par sešu mikroautobusu iegādi pašvaldības vajadzībām, tam paredzot veikt aizņēmumu Valsts kasē 242 000 eiro apmērā, informē novada pārstāve Dace Kaņepone. Paredzamā sešu mikroautobusu iegāde notiek saskaņā ar pašvaldības autoparka reorganizāciju un efektivitātes uzlabošanu. 
Saskaņā ar apstiprināto lēmumprojektu plānots iegādāties piecus astoņvietīgus un vienu deviņpadsmitvietīgu mikroautobusu. Četri no tiem paredzēti pagastiem – astoņvietīgie – Vircavai, Jaunsvirlaukai un Platonei, deviņpadsmitvietīgie – Valgundei, Jelgavas novada Sporta centram un viens Centrālās administrācijas darba vajadzībām. 

„Astoņvietīgie mikroautobusi ir optimālākais risinājums pagastu darba nepieciešamībām”, skaidro Jelgavas novada pašvaldības izpilddirektora vietnieks Valdis Buividaitis. „Tas pilnā mērā nodrošina darbam nepieciešamo funkcionalitāti gan pasažieru ietilpībā, gan kravu pārvadāšanai. Turklāt šādu auto vadīšanai pietiek ar B kategorijas vadītāja apliecību, kas savukārt nozīmē, ka tos izmantot varēs plašāks pagastu pārvalžu darbinieku loks, papildus nealgojot tam šoferi.  

Vien dažos gadījumos pagastu pārvaldēs ir lielākas ietilpības autobusi, piemēram, šobrīd Jaunsvirlaukā ir deviņpadsmitvietīgs autobuss, bet tas vairāk saistīts ar ikdienas praksi pārvadāt personas ratiņkrēslā. Mazliet līdzīgi tas attiecināms arī uz gaidāmo iepirkumu, kurā plānots iegādāties lielākas ietilpības mikroautobusu Valgundei, ņemot vērā lielo autobusa noslodzi kultūras un izglītības jomā,” norāda V.Bauividaitis piebilstot, ka šis iepirkums ir daļa no pašvaldības autoparka atjaunošanas un efektivitātes uzlabošanas pasākumiem. 

Viņš turpina: „Ar laiku virkne funkciju no pagastiem pārgājusi uz pašvaldības komunālo uzņēmumu, kā arī citām struktūrvienībām, līdz ar to arī nepieciešamība pēc plašāka autoparka vai specializētām tehnikas vienībām pagastos sarūk. Tomēr tajā pat laikā aizvien nepieciešams nonākt pie saimnieciski izdevīga autotransporta vienību skaita nobraukuma un vecuma attiecības. Ar to gribu teikt, ka patlaban mūsu bilancē joprojām ir transporta vienības, kuras pēc to kalpošanas beigām jeb biežāk remontu un ekspluatācijas dārdzības dēļ esam spiesti nodot lūžņos, jo izsolē tādas pirkt neviens negrib, un tas ir saprotams. Kā daudzi auto eksperti norāda, ekonomiski prognozējams auto ekspluatācijas laiks, kurā nosacīti varam izrēķināt un plānot, cik tad autotransporta vienības lietošana izmaksā noteiktā laika posmā, ir pieci gadi. Pēc šī termiņa nekādu prognožu nav, jo remonti var būt nepieciešami būtiskiem tehniskajiem mezgliem, kas to ekspluatācijas izmaksas un rentabilitāti var padarīt saimnieciski neizdevīgus.”  

Izmaksas tiks precizētas pēc iepirkuma procedūras noslēguma, kad būs zināmi pretendentu piedāvājumi, informē Dace Kaņepone. 

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.