Septembra vidū gaidāms ievērojams mikroautobusu reisu uz Rīgu skaita samazinājums. Bet jau no nākamā mēneša reisu skaita samazinājums un braukšanas biļešu cenu celšanās gaidāma Jelgavas rajona pasažieru autobusu maršrutos. Pārvadātāji to skaidro ar pārāk mazajām valsts dotācijām pasažieru pārvadājumiem.
«Tie lauku cilvēki, kas gaidīs pieturā pienākam autobusu un to nesagaidīs, lai nedomā, ka tas ir mūsu slikti paveiktais darbs. Neatbraukušais autobuss ir izmisuma solis, samazinot reisu skaitu,» atvainošanās un skumju pilni toņi dzirdami SIA «Migar» valdes locekļa Ulda Valtera «Ziņām» sacītajā.Pēc triju gadu darba – bankrots?Ar pasažieru pārvadājumiem Jelgavas rajonā uzņēmums nodarbojas jau trešo gadu. Pēc U.Valtera vārdiem, pašu vainas dēļ ir «norauts» tikai viens reiss, labo darbu apstiprina arī fakts, ka par nenotikušiem reisiem sūdzību nav. Tāpēc pašreizējā situācijā iztrūkums valsts budžetā dotācijām un straujais degvielas cenu kāpums nozīmē nostādīt uzņēmumu bankrota priekšā.U.Valters kā vienīgo izeju no situācijas redz pamatīgu reisu skaita samazinājumu, vienlaikus paaugstinot braukšanas tarifus. Reāli tas nozīmē, ka likvidēti varētu tikt vismaz desmit nerentablākie reisi dienā. Savukārt pieciem izmaksu optimizācijas labad varētu tikt pārskatīts maršruts.Piekrīt pārvadātāju argumentiemJelgavas rajona padomes priekšsēdētāja Inta Savicka SIA «Migar» pārstāvja argumentiem piekrīt. Vien piebilst, ka pēc šonedēļ notikušās Latvijas Pašvaldību savienības un Satiksmes ministrijas pārstāvju tikšanās tapis skaidrs – valsts budžetā naudas pasažieru pārvadājumu dotācijai šogad vairs nebūs. Jau piešķirtie desmit miljoni latu varētu segt pārvadātājiem radītos zaudējumus pirmajā pusgadā. Lai viņi nebankrotētu, vienīgā izeja ir U.Valtera piedāvātais reisu skaita samazinājums un braukšanas tarifa pārskatīšana. Rajona padome par to lemšot jau nākamnedēļ.SIA «Migar» aprēķini liecina, ka daudzmaz «uz ūdens» viņi varētu noturēties, ja rajona padome lemtu tarifu par vienu nobraukto kilometru palielināt no 2,5 santīmiem līdz 3,5. Savukārt rajona padome vēlas, lai palielinājums būtu uz pusi mazāks.«Ja pašvaldību pārstāvji nepiekritīs mūsu «krīzes situācijas» tarifam, tad gan nudien nezinu, vai varēsim pastāvēt,» prognozēs pesimistisks ir U.Valters.Būs problēmas tikt uz RīguArī lielākā vietējā pasažieru pārvadātājā pilsētas un starppilsētas maršrutos SIA «Jelgavas autobusu parks» valdes locekļa Pētera Salkazanova nākotnes prognozes nav pasažieriem iepriecinošas. Pēc šīsnedēļas tikšanās ar Satiksmes ministrijas vadību tapis skaidrs, ka jau septembra vidū aptuveni par 40 procentiem tiks samazināts autobusu reisu skaits uz pilsētām, ar kurām ir paralēla dzelzceļa satiksme. Tas nozīmē, ka ievērojami mazāks būs reisu skaits iecienītajiem «mikriņiem» uz Rīgu.«Sagaidāmais samazinājums būs aptuveni 40 procenti,» informē P.Salkazanovs. Uzņēmums Rīgas virziena maršrutā veic pārvadājumus, pildot valsts pasūtījumu, tāpēc saspringtā situācija valsts budžetā skar ļoti sāpīgi.