Līdz ar izmaiņām Ministru kabineta noteikumos par autoostu obligāti sniedzamajiem pakalpojumiem un to cenām samazināsies pasažieru pārvadātāju izdevumi, tomēr SIA «Migar» tāpēc nesola lētākas autobusu biļetes – labākajā gadījumā tas ļaus nepalielināt tarifus un neatcelt vēl kādu rajona reisu.
Kopš pērnā gada maksa par autoostas pakalpojumu izmantošanu pasažieru pārvadātājiem tiek aprēķināta pēc formulas, kur ņem vērā kopējās autoostas uzturēšanas izmaksas, arī tādas, kas nav tieši saistītas ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem. Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards kā piemēru min faktu, ka starppilsētu autobusiem sākotnēji iebraukšanas maksa autoostā bija 1,10 latu, bet no pagājušā gada 1.oktobra tā kāpusi deviņas reizes – līdz desmit latiem.Tik straujš autoostu maksas palielinājums no valsts budžeta savukārt prasīja palielināt zaudējumu kompensācijas apmēru, un pašlaik pārvadātāji autoostām gada laikā samaksā ap pieciem miljoniem latu. Tādēļ radusies situācija, ka valsts pastarpināti uztur autoostu biznesu.Lai šīs izmaksas samazinātu par 40 – 50 procentiem jeb līdz diviem trim miljoniem latu, turpmāk plānota atšķirīga samaksa par autoostā sniegtajiem pakalpojumiem, nosakot vienu summu par autobusa iebraukšanu autoostas teritorijā un otru – par biļešu izplatīšanu. Pakalpojumu izmantošanā vairs netiks iekļautas tādas izmaksas, kas nav tieši saistītas ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem, secina Autotransporta direkcijas valdes loceklis un Sabiedriskā transporta daļas vadītājs Raimonds Timma. Viņš neslēpj, ka Jelgavas rajona pārvadātāja «Migar» ievērojamie maksājumi – ap sešiem septiņiem latiem – par katru iebraukšanas reizi Jelgavas autoostā (apsaimnieko «Rīgas Starptautiskā autoosta») bijusi nesamērīgi augsta.Turpmāk autoostai būs jāpierāda savi izdevumi par perona uzturēšanu un biļešu tirdzniecību, turklāt pārvadātājs varēs izvēlēties, kādus pakalpojumus izmantot. SIA «Migar» valdes loceklis Uldis Valters atklāj, ka pēc izmaiņām normatīvos plāno biļetes pārdot tikai autobusos, tādēļ vienīgais pakalpojums autoostā būs perona izmantošana. Tas ļauj cerēt, ka līdz ar noteikumu grozījumu stāšanos spēkā maksa par iebraukšanu autoostā varētu sarukt līdz divarpus vai pat mazāk latiem. Tādējādi izdotos ietaupīt 25 procentus no valsts saņemtajām dotācijām zaudējumu segšanai.«Ja šī daļa paliek mūsu kabatā, varu apgalvot, ka tuvākajā laikā nebūs nedz jāpalielina tarifi, nedz jāsamazina reisu skaits,» tā U.Valters. Satiksmes ministrija cer, ka izmaiņas noteikumos varētu stāties spēkā no nākamā gada.