Kāda autovadītāja portālā www.zz.lv paustos pārmetumus par rekonstruētās Dobeles šosejas bīstamību «Pilsētsaimniecība» skaidro ar ceļu satiksmes noteikumu nezināšanu.
«Prieks Jelgavā redzēt līdzenu ceļa klājumu, bet jaunā Dobeles šoseja ir bīstama,» satraukumu par satiksmei atklāto Dobeles šosejas un Lielās ielas posmu pauž kāds jelgavnieks. Par rekonstrukcijas darbiem atbildīgā aģentūra «Pilsētsaimniecība» daļu no viņa bažām noraida, bet dažus no pārmetumiem ņēmusi vērā, liekot ceļu būvniekam labot nepilnības. Kā ziņo lasītājs, Dobeles šoseja satiksmei gan ir atklāta, taču jaunais asfalts ar veco segumu krustojumā ar atmodas ielu savienots pavirši un šajā salaiduma vietā varot palikt ar cauru riepu. Aģentūras «Pilsētsaimniecība» direktors Andrejs Baļčūns norāda, ka, ņemot vērā lasītāja sūdzību, ceļu būvniekam uzdots salaiduma vietu sakārtot. Bremzēšana varot beigties ar avārijuGriežoties no Dobeles šosejas uz Atmodas ielu, daudzi dodas uz lielveikalu «Maxima». Mašīnai nogriežoties pa kreisi, tā uzreiz bremzē un brauc pa labi. «Ziņu» lasītājs uzskata, ka pārāk straujās bremzēšanas dēļ rodoties avārijas draudi. «Pilsētsaimniecības» direktors, ņemot vērā veikala atrašanos tuvu krustojumam, šoferus aicina ievērot Ceļu satiksmes noteikumos (CSN) minētās elementārās prasības. Pirmkārt, tuvojoties krustojumam, jāsamazina ātrums un, ja vēlas nogriezties, jārāda atbilstošs brīdinājuma signāls. Aģentūra arī atgādina, ka autovadītājam atkarībā no braukšanas ātruma jāizvēlas tāda distance, lai, priekšā braucošajam transporta līdzeklim bremzējot, būtu iespējams izvairīties no sadursmes. Gājēju pārejas zīmēs nākamgadBraucot virzienā no Atmodas ielas uz centru, šoferiem neesot zināms, ka pa labi ir gājēju pāreja un to varot ieraudzīt tikai pēdējā brīdī, kad cilvēks jau var būt zem riteņiem. A.Baļčūns atgādina, ka ceļa darbi Dobeles šosejā aizvien turpinās, un ceļa posmu ekspluatācijā oficiāli nodos tikai nākamgad, kad arī plānots uzklāt asfalta virskārtu. Tad arī tikšot uzkrāsoti gājēju pāreju apzīmējumi. «Pilsētsaimniecība» akcentē, ka saskaņā ar CSN regulējamos krustojumos gājēju pāreju zīmes neuzstāda, savukārt, nogriežoties pa labi vai kreisi, šofera pienākums ir dot ceļu gājējiem, kuru ceļu viņš šķērso. Savukārt, griežoties no Dobeles šosejas uz Satiksmes ielu, nav luksofora ar papildu sekciju, kas liecinot par to, ka šoferis droši var griezties. «Pagaidām iedegas zaļā gaisma, ir neliela vilcināšanās (nekas neliecina par to, ka tie, kam ir priekšroka, stāvēs, jo viņiem rāda sarkano) un tad sāk braukt,» vēsta lasītājs. Arī šo pārmetumu aģentūra ņems vērā un sola gan minētajā, gan Lielās, Dambja un K.Baronas ielu krustojumā luksoforus aprīkot ar papildsekcijām, lai autovadītājiem būtu drošāk veikt manevrus. 8778 – iespēja ziņot par aktuālo Piebilstams, ka anonīmais jelgavnieks savu ziņu bija nosūtījis uz e-pastu visiem@8778.lv, un šo vēstījumu saņem visi «Dienas mediju» preses izdevumi un portāli, to skaitā «Zemgales Ziņas» un www.zz.lv. Ja esat ārpus mājām, jums nav pieejams dators vai internets, vai vienkārši ziņa ir «karsta» un nevar gaidīt, www.zz.lv aicina – sūtiet to no sava mobilā tālruņa ērtākajā veidā: SMS, MMS uz numuru 8778 vai e-pastu uz visiem@8778.lv. Ziņas sūtīšana no mobilā tālruņa uz numuru 8778 izmaksās ne vairāk kā jebkura cita sūtīta SMS, MMS vai e-pasts. Tā ir iespēja jebkuram satraucošu, unikālu, skaistu un svarīgu notikumu aculieciniekam piedalīties mediju satura veidošanā, parādīt citiem ko interesantu, kā arī panākt problēmu risinājumus, kā tas redzams gadījumā ar ziņojumu par Dobeles šosejas nepilnībām.