Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+1° C, vējš 2.95 m/s, D-DA vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Satiksmes ministrija neakceptē Jelgavas Domes ieceri par Lietuvas šosejas rekonstrukciju

Visticamāk, tik drīz pie sakārtotas Lietuvas šosejas jelgavnieki netiks – Jelgavas pašvaldības pieteikums nav atbalstīto skaitā. Ar ERAF līdzfinansējumu tranzītielas sakārtots citās sešās Latvijas pilsētās. Jelgavas Dome iesniedza projekta iesniegumu, tomēr viņu projekta apstiprināšanai nebija pieejams finansējums, portālam zz.lv saka Satiksmes ministrijas pārstāvis Rolands Rumba.

Satiksmes ministrija ir apstiprinājusi sešus citus tranzītielu sakārtošanas projektus, kuriem kopējais pieejamais ERAF līdzfinansējums ir 10,84 miljoni latu.Kopumā ERAF darbības programmas «Infrastruktūra un pakalpojumi» aktivitātē «Tranzītielu sakārtošana pilsētu teritorijās» tika iesniegti 33 projekti.Portāls zz.lv marta sākumā vēstīja, ka pilsētas pašvaldība izsludinājusi konkursu, kurā aicina pieteikties ceļu būvniekus, kas būtu gatavi rekonstruēt Lietuvas šoseju posmā no Miera līdz Rūpniecības ielai. Jelgavas mēra vietnieks un Iepirkumu komisijas priekšsēdētājs Vilis Ļevčenoks toreiz skaidroja, ka konkurss izsludināts ar nosacījumu, ka pie līguma iepirkuma uzvarētājs tiks vien tad, ja Satiksmes ministrija akceptēs Jelgavas Domes projektu par finansējuma piesaisti tranzīta ielas sakārtošanai. «Ja mēs konkursu sludinātu tikai tad, kad pēc trīs mēnešiem ministrija dos atbildi, šogad nevarētu sākt darbus. Tā kā iepirkums būs noorganizēts, pozitīva lēmuma gadījumā Lietuvas šoseju varētu rekonstruēt jau vasarā,» teica V.Ļevčenoks. Pašvaldība plānojusi, ka darbi varētu izmaksāt līdz četriem miljoniem latu.  Jau rakstīts, ka ceļam būs četras braukšanas joslas visā posmā no Miera līdz Rūpniecības ielai, tiks ierīkots arī gājēju un velosipēdistu celiņš. Paredzamais braukšanas ātrums atjaunotajā šosejas posmā – 50 kilometru stundā.Tiks sakārtotas arī gājēju ietves uz dzelzceļa pārvada. Posmā no Savienības līdz Platones ielai gar šosejas labo malu paredzēts paralēls sešus metrus plats ceļš ar asfalta segumu velosipēdistu un gājēju kustībai.Vairākās vietas būs autobusu pieturvietas ar nojumēm.Īstenojot projektu, paredzēts arī uzlabot lietus ūdens kanalizācijas, ūdensapgādes un kanalizācijas, elektroapgādes ārējo tīklu. Tā kā plānots likvidēt esošos grāvjus Lietuvas šosejas labajā pusē, paredzēts grāvju vietās izbūvēt jaunus lietusūdens kanalizācijas tīklus un drenāžas sistēmas gruntsūdens līmeņa regulēšanai gar īpašumu robežām.Visi gājēju celiņi būs aprīkoti ar joslu ar vadlīniju seguma struktūru, lai nodrošinātu iespēju pārvietoties cilvēkiem ar redzes traucējumiem, luksofori būs aprīkoti ar skaņas signāliem, bet nobrauktuves no ietvēm uz šoseju un pievadceļiem būs vienā līmenī ar ceļu. Tāpat ar barjerām plānots ierobežot potenciāli bīstamās vietas, kuras varētu šķērsot gājēji.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.