«Pēc ilgstošām diskusijām ar Krievijas puses pārstāvjiem tomēr izdevās vienoties par ZIL rūpnīcas būvdarbu turpināšanu,» komentējot savas vizītes Maskavā rezultātus, ceturtdien atzina Jelgavas mērs Andris Rāviņš.
Šīs nedēļas sākumā viņš devās uz Krievijas galvaspilsētu, kur tikās ar Krievijas galvaspilsētas mēru Juriju Lužkovu un ieinteresēto departamentu direktoriem, lai pārrunātu Jelgavā topošās automobiļu rūpnīcas ZIL turpmākās finansēšanas iespējas. Krievijas puses šaubas par tālāko projekta virzīšanu radušās būvniecības izmaksu straujā kāpuma dēļ – iepriekš paredzēto 11 miljonu eiro vietā pašreiz rūpnīca izveides izmaksas sasniegušas jau 30 miljonus eiro.«Protams, ļoti rūpīgi būs jāizvērtē, kādu produkciju rūpnīca ražos. Iespējams, ka tiks ražota arī cita tehnika, ne tikai iepriekš plānotās vieglās kravas automašīnas,» piebilda Jelgavas pašvaldības vadītājs.Jāatgādina, ka 2005.gadā vieglo kravas automašīnu ražotnes attīstībai Latvijā tika izveidota akciju sabiedrība «Amo Plant», kuras akcionāri ir – Maskavas vadība, akciju sabiedrība «Ferrus» un Jelgavas pašvaldība. Pēc sākotnējām iecerēm, jaunajā ražotnē, kas atradīsies Aviācijas ielā 42 iepretim bijušajai rūpnīcai RAF, bija paredzēts komplektēt vieglās kravas automašīnas Krievijas un Eiropas tirgum atbilstoši EURO-4 standartam.