Lai gan ziema, kad nereti atkušņi mijās ar salu, daudzviet uz Latvijas ceļiem ir “izgrauzusi” bedres, ReTV informē, ka dabas apstākļi nav atstājuši ietekmi uz 350 metru garo eksperimentālā asfalta posmu, kas pērn septembrī tika uzklāts Jelgavas novada Vilces pagastā. Lietpratēji šādu eksperimentālo asfaltu atzīst par ilgtspējīgāku un videi draudzīgāku. Tomēr plašāka jaunā asfalta izmantošana uz Latvijas ceļiem paredzama pēc pāris gadiem.
Pērn septembrī “Ziņas” jau rakstīja par eksperimentālā asfalta ieklāšanu Vilces pagastā ceļu būves sabiedrības “Igate” asfalta rūpnīcas pievedceļā. Šāda asfalta sastāvdaļas ir ne tikai akmens šķembas un bitumens, bet arī gumijas granulas, kuru īpatsvars bitumena maisījumā ir 15 procentu. Projektā iesaistītais Rīgas Tehniskās universitātes zinātnieks Viktors Haritonovs jau toreiz minēja, ka ārvalstu pieredze liecina, ka šāds gumijas masas piejaukums ceļa segumu padara ilgtspējīgāku. Proti, tas varētu kalpot divus līdz piecus gadus ilgāk nekā parastais asfalts.
“Ziņas” aktualizēja arī to, ka Latvijā ir milzīgs nolietoto riepu uzkrājums, kas jau sasniedzis 100 tūkstošus tonnu. Rīgas Tehniskās universitātes zinātnieku eksperiments par gumijas granulu lietošanu ceļu būvē piedāvā ilgtspējīgu vides problēmas risinājumu.
RTU zinātnieki sola izpētes darbu turpināt un jau rudenī izveidot vēl vienu eksperimentālu asfaltēta ceļa posmu ar uzlabotu asfalta maisījuma receptūru. Tiek piezīmēts, ka šādu asfaltu neesot aizliegts ražot arī pašreiz, bet, visticamāk, plašāk to varētu izmantot pēc pāris gadiem, kad tehnoloģija būšot kārtīgi pārbaudīta un ražotāji atbilstoši aprīkojuši iekārtas.
Vairāk lasiet 14.aprīļa laikrakstā “Zemgales Ziņas”
Foto un teksts: Gaitis Grūtups
Reklāma