Zemgalē
līdz 2027.gadam valsts reģionālos autoceļus plānots atjaunot
vismaz 119 kilometru garumā, informēja Satiksmes
ministrijā.
Starp
prioritāri atjaunojamiem valsts reģionālo autoceļu posmiem
Zemgalē, kur būvdarbus plānots sākt jau 2022.gadā, ir uz
autoceļa P93 Jelgava-Iecava posmam septiņu kilometru garumā (no
18,18. līdz 24,8.kilometram), uz autoceļa P87 Bauska-Aizkraukle
sešu kilometru garumā (no 1,92. līdz 8,38.kilometram) un uz
autoceļa P88 Bauska-Linde gandrīz astoņu kilometru garumā (no
0,00. līdz 7,73.kilometram).
Satiksmes
ministrs Tālis Linkaits (JKP) un VAS “Latvijas Valsts ceļi”
(LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis trešdien
tiešsaistē Zemgales plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdē
iepazīstināja ar reģionālo autoceļu uzlabošanas plānu
turpmākajiem sešiem gadiem.
Tā
bija noslēdzošā tikšanās plānošanas reģionos – iepriekš
Valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz
2027.gadam apspriests ar Kurzemes, Rīgas, Latgales un Vidzemes
pašvaldību vadītājiem.
“Valsts
reģionālo autoceļu būvniecības plāns līdz 2027.gadam paredz
ievērojami uzlabot valsts reģionālo ceļu tīkla kvalitāti un
savienojamību starp novadu centriem, kā arī pārrobežu autoceļus.
Lai tam piesaistītu nepieciešamo finansējumu, vajadzīga
mērķtiecīga plānošana, kā dēļ arī tapusi šī programma,”
pauž Linkaits.
Sākotnējais
valsts reģionālo autoceļu tīkla būvniecības plāns līdz
2027.gadam paredz, ka būvdarbi veicami uz valsts reģionālajiem
autoceļiem apmēram 1360 kilometru kopgarumā, tai skaitā paredzot
183 kilometru grants autoceļu posmu asfaltēšanu. Jau nākamā gada
budžetā Satiksmes ministrijai piešķirti papildu 57,7 miljoni
eiro, kas tiks investēti reģionālo ceļu būvniecībā. Par šiem
līdzekļiem plānoti autoceļu pārbūves darbi aptuveni 280
kilometru garumā visā Latvijā, savukārt 2021.-2023.gadā
investīcijas no valsts budžeta paredzētas pusei no šajā plānā
identificētajiem valsts reģionālajiem autoceļiem. Kopumā papildu
nepieciešamais finansējums kvalitatīva valsts reģionālo autoceļu
tīkla veidošanai līdz 2027.gadam ir 358 miljoni eiro.
Līdzīgi
ar pašvaldībām iepriekš tika izdiskutēta Valsts galveno autoceļu
ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040.gadam, kas valdībā
jau ir apstiprināta. Tās īstenošana ir uzsākta ar pirmajiem
darbiem, lai Rīgas apvedceļu pārbūvētu par četru joslu
ātrgaitas autoceļu.
Foto:
no arhīva