Auces novada iedzīvotāji apņēmušies rīkot skaļas protesta akcijas Rīgā un bloķētu satiksmi galvaspilsētas dzelzceļa stacijā, ja netiks nodrošināta normāla satiksme uz Jelgavu un Rīgu. Akcija bija plānota jau šonedēļa, taču pēc sarunas ar transporta nozares vadošajām amatpersonām šis plāns atlikts līdz 18, martam.
Dažu dienu laikā aucenieki savāca 2467 parakstus pret vilciena Rīga – Reņģe vilciena maršruta slēgšanu. Parakstu vākšanas iniciators Māris Druva «Ziņām» sacīja, ka nopietnu protesta akciju Rīgā līdz pat satiksmes bloķēšanai bijis plānots rīkot jau šo otrdien, taču «Pasažieru vilciena» un Autotransporta direkcijas vadība pārliecinājusi pagaidām to nedarīt. Tomēr aucenieki šo nodomu esot atlikuši tikai līdz 18. martam, jo neticot, ka solītā autobusu satiksme var vilcienu pilnvērtīgi aizstāt. To izmantojot daudzi studenti un strādājošie, lai nokļūtu Jelgavā un Rīgā, turklāt vilciena biļete esot divkārt zemāka nekā maksa par braucienu autobusā.Auces novada mērs Gints Kaminskis aģentūrai BNS norādīja, ka pagaidām vilciena satiksme maršrutā Rīga-Reņģe ir pārtraukta eksperimentālā kārtā tikai uz trim mēnešiem. Eksperiments noslēgsies 18.maijā, kad arī būs skaidrs, vai maršrutā vilcieni turpmāk vairs nekursēs.Līdz ar to novada dome, Autotransporta direkcija (ATD) un iedzīvotāji pagaidām panākuši kompromisu un protestus līdz eksperimenta noslēgumam nerīkos. Savukārt 18.maijā arī tiks lemts, kā tālāk rīkoties.Kaminskis arī pastāstīja, ka esot lūdzis valdību risināt jautājumu ar Lietuvu par dzelzceļa atjaunošanu no Mažeiķiem līdz Latvijas robežai. Tas varētu ļaut Latvijai veikt kravas pārvadājumus un tādējādi samazināt izmaksas vilcienu maršrutiem Rīga- Reņģe.Jau vēstīts, ka vilcienu satiksme maršrutā Rīga-Reņģe no pirmdienas pilnībā aizstāta ar autobusiem, aģentūrai BNS pavēstīja Autotransporta direkcijas (ATD) sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Maļuha.Eksperimentālā kārtā trīs mēnešus vilcienu satiksmi maršrutā Rīga-Reņģe aizstās ar autobusiem un pēc trim mēnešiem tiks izvērtēti pasažieru plūsmas apmēri un alternatīvā satiksmes veida priekšrocības un trūkumi.Autosatiksme vairākos starppilsētu maršrutos tiks aizstāta ar dzelzceļa satiksmi un otrādi saistībā ar pārvadāto pasažieru skaita kritumu un nepieciešamību sabalansēt valsts budžeta dotāciju ar pārvadātāju faktiskajiem izdevumiem, skaidroja Maļuha. Izmaiņas jau skārušas maršrutus Rīga-Ventspils, Rīga-Liepāja, Rīga-Gulbene.