Tikai viena trešdaļa no pašvaldībās pieejamiem pakalpojumiem tiek raksturota kā tādi, kam ir vienkāršs sniegšanas process – iesaistīts ir viens darbinieks un pietiek ar vienu kontakta reizi, kā arī lēmumu pieņem viens darbinieks.
Taču vairumā – 69,1% – gadījumu pakalpojumu sniegšanas process novērtēts kā ne vienkāršs, secināts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pasūtītajā pētījumā, ko veica uzņēmums “Corporate&Public Management Consulting Group”.Apkopojot 100 pašvaldību sniegto informāciju, noskaidrojies, ka 40,3% no pašvaldību sniegtajiem pakalpojumiem ir ar vidēji sarežģītu sniegšanas procesu – parasti ir iesaistīts vairāk nekā viens darbinieks, ir nepieciešamas vairākas kontaktēšanās reizes vai ir nepieciešama citu iesaistīto līdzdalība lēmuma pieņemšanā.Tikmēr 18,3% pakalpojumu ir novērtēti kā ar sarežģītu sniegšanas procesu, kur ir nepieciešams saņemt papildu informāciju no citām iestādēm, bet 10,5% ir novērtēti kā ar ļoti sarežģītu procesu, kur vajadzīgi saskaņojumi, kas jāsaņem no citām iestādēm.Noskaidrots arī, kāds ir pieprasījums par pašvaldību pakalpojumiem. Vidēji 46,4% no visu pašvaldību visiem novērtētajiem pakalpojumiem raksturoti kā tādi, kam ir mazs pieprasījums (ir pieprasīts aptuveni vienu reizi mēnesī, vai arī līdz 10 reizēm gadā (neregulāriem pakalpojumiem).Bet 27,4% pakalpojumu ir ar vidēju pieprasījumu (ir pieprasīts vienu līdz divas reizes katru nedēļu (regulāriem pakalpojumiem), vai arī līdz desmit reizēm mēnesī (neregulāriem pakalpojumiem)). Savukārt tikai neliela daļa -18,1% – ir ar lielu pieprasījumu – ir vairāki pieprasījumi katru dienu. Gada laikā 8% no piedāvātajiem pakalpojumiem nav pieprasīti vispār.