Akcijā «Auto gaismas kārtībā!», salīdzinot ar aizvadītajiem gadiem, šoferu aktivitāte palielinājusies par desmit līdz divdesmit procentiem, secina Latvijas Automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis.
Akcijā «Auto gaismas kārtībā!», salīdzinot ar aizvadītajiem gadiem, šoferu aktivitāte palielinājusies par desmit līdz divdesmit procentiem, secina Latvijas Automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis.
Vakar Latvijas Automoto biedrības, Ceļu satiksmes drošības direkcijas un Ceļu policijas rīkotā akcija risinājās Jelgavā. Tajā savu automobiļu gaismas pārbaudīja vairāk nekā divi simti šoferu.
Juris Zvirbulis atzīst, ka, līdzīgi kā Valmierā, Daugavpilī un Rīgā, kur notika akcijas pirmās dienas, arī Jelgavā aptuveni 78 procentiem automašīnu, kas atbraukušas uz pārbaudi, gaismas tiek noregulētas. Apmēram 12 procentu ir tādu, kurām kādu tehnisku kļūmju dēļ akcijas laikā tās nav iespējams noregulēt, bet atlikušajiem desmit procentiem gaismas atbilst standartiem. Tomēr J.Zvirbulis uzsver, ka šie skaitļi nebūt neliecina par kopējo stāvokli Latvijā – tajos ietvertas tikai tās mašīnas, kas izmantojušas akciju, lai pārbaudītu ugunis. Galvenokārt šo mašīnu šoferi zina, ka ar gaismām kaut kas nav kārtībā. Automoto biedrības speciālistu novērojumi liecina, ka lielākoties pārbaudēs piedalās vadītāji ar vecākām automašīnām un tām visbiežāk gaismas arī ir jāregulē. Taču J. Zvirbulis atceras arī kādu gadījumu, kad speciālistus samulsinājis salīdzinoši jauna automobiļa šoferis. «Pārbaudot gaismas, speciālisti konstatēja, ka mašīnas īpašnieks tuvās gaismas lukturos ievietojis tālajām paredzētas spuldzes, ko nav nemaz tik vienkārši izdarīt. Pats īpašnieks atzinās, ka viņam regulāri pretim braucošie «mirkšķina», taču viņš neesot varējis saprast, kāpēc,» atceras J.Zvirbulis.
Šodien, rīt un parīt akcija risināsies Liepājā, Ventspilī un Tukumā. Izvērtējot autovadītāju atsaucību, to ir plānots turpināt arī nākamajos gados. «Pašlaik ir iecere sadarbībā ar autoservisiem akciju paplašināt tā, lai pārbaudītu arī izplūdes gāzes un vispārējo mašīnas tehnisko stāvokli,» stāsta J.Zvirbulis.