Pirmdien Jelgavas Mūzikas koledžā savdabīgu koncertu sniedza saksofonists Romāns Manuilovs un pianiste Natālija Dirvuka, atskaņojot japāņu autoru darbus.
Pirmdien Jelgavas Mūzikas koledžā savdabīgu koncertu sniedza saksofonists Romāns Manuilovs un pianiste Natālija Dirvuka, atskaņojot japāņu autoru darbus.
Rietumeiropas profesionālā mūzikā «austrumnieciskā tēma» skarta jau 18. gadsimtā, plašāku izpausmi gūstot 20. gadsimtā. Veselu tūkstošgadi Japānā attīstījusies tā sauktā tradicionālā mūzika, bet 19. gadsimta beigās vērojama tuvināšanās Rietumu tradīcijām.
Savdabīgais mūziķu priekšnesums negarlaikoja ne mirkli. Tradicionālās un mūsdienu mūzikas kontrastus pasvītroja pārdomātais programmas sakārtojums. Koncertu ievadīja Rio Nodas «Rekviēms», kuru R.Manuilovs spēlēja ar apskaužamu tehnisku meistarību.
Toru Takemitsu (1930 – 1996) vārds muzikālajā apritē ir vairāk zināms. Pēc viņas iniciatīvas 1951. gadā Tokijā tika dibināta slavenā Mūzikas eksperimentālā laboratorija, kas iespaidoja tā sauktās konkrētās mūzikas pārstāvjus. Šoreiz opusi, kurus N.Dirvuka atskaņoja vērienīgi, krāsaini un smalki, nebija tik «radikāli», tajos vairāk bija saklausāmas sirreālisma ietekmes.
Iespējams, koncerta kulminācija bija R.Nodas skaņdarbs «Pulse + -72», kurā saksofona solo priecēja ar asu ritmiku, diapazona kontrastiem, divbalsību (izpildītājam vietām arī dziedot), saksofona klapīšu bezskaņas efektiem.
Emocionāli brāzmains, improvizatoriski viegls veidojās Takas Li Jošimatsu «Fuzzi Bird Sonata», kurā abi mūziķi labi apliecināja meistarību tā sauktās neregulārās ritmikas jomā.