Lasītāja no Satiksmes ielas vēstulē redakcijai izklāstījusi savas nedienas ar tirgū pirktu domkratu.
Lasītāja no Satiksmes ielas vēstulē redakcijai izklāstījusi savas nedienas ar tirgū pirktu domkratu. Jau pirmajā lietošanas reizē izrādījies, ka prece ir brāķis, jo sliktās vītnes dēļ nebija iespējams pacelt mašīnu.
Vairākkārt vēršoties pie pārdevējas un saimnieka, saņemot solījumu uzgriezt jaunu vītni vai atdot atpakaļ daļu par brāķa preci samaksātās naudas, riņķa dancis ap to ieildzis gada garumā. Bez tam pircējai, kas strādā par profesionālu autovadītāju kopš 1974. gada, bija jāuzklausa saimnieka pārmetumi, ka sievietes neko nesaprotot no automašīnām. Visbeidzot preces saimnieks piedāvājis atdot visu par pirkumu iztērēto naudu apmaiņā pret izsniegto kases čeku…
Atbild Jelgavas Patērētāju interešu aizsardzības kluba vadītāja Tekla Žabova.
No patērētāju tiesību aizsardzības viedokļa nav atšķirības, vai prece pirkta veikalā vai tirgū, un čeks ir galvenais pirkumu apliecinošais dokuments. Taču, ja prece iegādāta lietoto preču tirdzniecības vietā, tā sauktajā «krāmu tirdziņā», pircējam jārēķinās ar iespējamiem defektiem.
Patērētāju tiesību aizsardzības likums paredz, ka pircējs, kam pārdota nepienācīgas kvalitātes prece, ir tiesīgs pieprasīt, lai ražotājs vai pārdevējs veiktu vienu no šādām darbībām: samazinātu preces cenu, bez atlīdzības novērstu preces trūkumus vai atlīdzinātu izdevumus par trūkumu novēršanu, apmainītu preci pret pienācīgas kvalitātes tādu pašu vai ekvivalentu preci, atmaksātu pircējam par preci iztērēto naudas summu.
Pircējai ieteiktu vērsties Jelgavas Patērētāju interešu aizsardzības klubā, Lielajā ielā 18, pirmdienās no pulksten 9 līdz 15, tālrunis 3021910.