Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+1° C, vējš 0.45 m/s, D-DA vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Divsimt sestais «audzē» muskuļus un spēku

Jaunā autosporta sezona jau gandrīz sākusies, bet sportisti vēl steidz sakārtot veco tehniku, savukārt dažs labs to veido no jauna.

Jaunā autosporta sezona jau gandrīz sākusies, bet sportisti vēl steidz sakārtot veco tehniku, savukārt dažs labs to veido no jauna. Ar jaunu auto šosezon brauks arī autokrosa un rallijkrosa čempions Jānis Bogdanovičs.
Jāni Bogdanoviču pavisam droši var nosaukt par «Peugeot» markas automobiļu fanu. Trīs autosporta sezonas viņš pavadījis pie «Peugeot 106» stūres. Pie tā savulaik izdevās tikt, dibinoties «Lauva auto» autokrosa komandai, bet vēlāk par personīgajiem līdzekļiem atpirkt. Kad mašīna beidzot piederēja pašam, nāca arī tik ļoti gaidītie čempiona tituli. Personīgā ikdienas lietošanā Jānim bijis gan «Peugeot 406», gan «306», bet nu viņa īpašumā ir divi divsimt sestie. Jāatzīst gan, ka «Peugeot 206 S 16» ir zaudējis savu ikdienišķo izskatu un saturu un top par labi sagatavotu 2 litru priekšpiedziņas sporta mašīnu.
J.Bogdanovičs paskaidro, ka veco čempiona auto ir pārdevis un droši vien atkal sastapsies ar to trasēs, tikai jau kā ar konkurentu. Ar vairāku sponsoru – lielākais no tiem ir apdrošināšanas un līzinga kompānijas «Sampo» – atbalstu, jau pagājušā gada rudenī tika pieņemts lēmums: jāveido jauns, konkurētspējīgs braucamais. Par pamatu tam tika izvēlēta pierastā franču mašīna, tikai mazliet lielāka. «Peugeot 206» modelis jau pagājušajā gadā bija vērtējams kā izcils sporta auto. Ar tādu tika uzvarēts pasaules čempionātā rallijā, un viss liecināja, ka arī Latvijā netrūkst gudru galvu un labu mehāniķu, kas parastu ielas automobili spētu pārvērst mazā «lauviņā».
Jāņa menedžeris un brālis Juris Bogdanovičs atzīst, ka no oriģinālās mašīnas palicis pavisam maz. Par pamatu ņemot 206. modeļa motoru, tas pārbūvēts pie slavenā sporta motoru meistara lietuvieša Kiverta. Sportists lēš, ka jaunā motora jaudai jābūt lielākai par 200 zirgspēkiem. Juris smej, ka no virsbūves palicis tikai sākotnējais skelets, bet pārējais uzbūvēts no jauna. Individuālajā uzņēmumā «TEIA» braucamajam top jauna forma. Firmas īpašnieks Ivars Audze atzīst, ka tik nopietnā projektā firmas meistari iesaistījušies pirmo reizi un veikums uzskatāms par diplomdarbu. No stikloplasta tiek gatavotas jaunas durvis, spārni, «haubes» un spoileri. Mašīna kļuvusi daudz «muskuļaināka» un ir apveltīta ar labāku aerodinamiku. Pirms praktiskā darba studēti materiāli par pagājušā gada rallija čempiona mašīnu, un daļēji tā izmantota par etalonu. Tomēr I.Audze uzskata, ka šis auto būs vēl labāks.
Mašīnas ritošā daļa pilnībā uzbūvēta «no rokas». Darbi notikuši Andra Dambja «Ogres servisā», kas ir labākais šāda tipa uzņēmums Latvijā. Vienīgi pakaļējais automobiļa tilts saglabājis «Peugeot» nosaukumu un paņemts no šīs markas 306. sērijas auto. Juris Bogdanovičs atzīst, ka līdzekļu trūkums neļāva jau šogad izgatavot sekvencionālo ātrumkārbu, tomēr arī manuālā ir uzlabota un uzskatāma par ļoti labu. Pēc pārbūves «Peugeot» par vairāk nekā 10 centimetriem palielinājies arī bāzes platums starp riteņiem.
Vēl aprīļa sākumā automašīna bija izjaukta un radās pamatotas šaubas, vai līdz 6. maijam, kad sāksies Latvijas čempionāts autokrosā, tā būs pilnīgā kārtībā. Tomēr Jānis mierina interesentus un, protams, mazliet arī sevi, ka braucamā sastāvdaļas jau ir gandrīz gatavas un atlicis visu salikt kopā. Pirmā lielā izrādīšanās jaunajam meistarstiķim notiks jau izstādes «Auto 2001» laikā, kur tam ierādīta vieta «Lauva auto» stendā.
Par prognozēm rallijkrosa un autokrosa trasēs vēl grūti spriest, jo, kā jau visiem jauniem projektiem, arī nule kā uzbūvētam auto piemīt tieksme «izslimot bērnu slimības». Tomēr Juris Bogdanovičs uzsver, ka rezultāts nevar būt slikts. Projektā ieguldīts tik daudz līdzekļu, ka pietiktu vairākām jaunām ielas mašīnām, kā arī milzīgs darbs un nervu slodze. Jāpiebilst gan, ka «Peugeot 206» nav vienīgais auto, kas tiek speciāli gatavots jaunajai sezonai. Tie laiki, kad parastai mašīnai tikai kaut ko piečubināja un droši varēja doties trasē, ir pagājuši. Tagad visi sportisti, kas cer uz panākumiem, savai tehnikai pievērš ļoti lielu uzmanību un iegulda tajā lielu naudu.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.