Šonedēļ Lielupes tilta rekonstrukcijas ģenerāluzņēmējs firma «Viadukts» nostiprina pontonu tiltu, lai nedēļas beigās to izmēģinātu, bet brīvdienās pār to varētu atklāt transporta kustību.
Šonedēļ Lielupes tilta rekonstrukcijas ģenerāluzņēmējs firma «Viadukts» nostiprina
pontonu tiltu, lai nedēļas beigās to izmēģinātu, bet brīvdienās pār to varētu atklāt transporta kustību.
«Ziņas» jau rakstīja, ka tehnisku iemeslu dēļ satiksmes atklāšana pār pontonu tiltu Lielupes tilta rekonstrukcijas laikā pārcelta uz šīs nedēļas nogali. Pārbaudē konstatēta pārāk liela tilta iegrime un atzīts, ka transporta kustība pār to nav iespējama.
Jelgavas Domes Pilsētsaimniecības departamenta direktors Aigars Ozols skaidro, ka parasti pontonu tilta gali balstās pret krastu, bet pils pusē Lielupes krasts ir stāvs un tā slīpumu nevar koriģēt apakšā izvietoto «Lattelekom» kabeļu dēļ. Savukārt stiprinājums ar tilta galos sabērtajām smiltīm pils pusē izrādījies nepietiekams, jo tur ir stipra zemūdens straume. Tāpēc Lielupes gultnē pie krasta izlikti betona bloki, uz kuriem balstīsies pirmais pagaidu tilta pontons. Uzbraukšanai uz tilta tiks izveidots traps. Piektdien plānota atkārtota pontonu tilta izmēģināšana. Ja izmēģinājums izdosies un Lielupē nebūs cēlies ūdens līmenis, brīvdienās pār pagaidu tiltu atklās satiksmi.
Pirmā neveiksmīgā izmēģinājuma aculiecinieki «Ziņas» informējuši, ka uzstādītajam pontonu tiltam ir nepietiekama kravnesība.
Tas, pēc armijnieku vērtējuma, ir domāts nevis tankiem, kāds būtu piemērots Lielupes tilta rekonstrukcijas gadījumā, bet kājniekiem un vieglākai tehnikai. «Viadukta» tehniskais direktors Alberts Kondratjevs informē, ka uzņēmuma rīcībā esošais pontonu tilts izmantots tilta remonta laikā pirms desmit gadiem Daugavpilī. Viņš atzīst, ka tilta nestspēja ir 20 tonnu, bet tas esot atbilstoši izsludinātā konkursa nosacījumiem, kur prasīts pagaidu tilts mikroautobusiem un vieglajām automašīnām.
Jelgavas Autobusu parka vadībai pagaidu tilta izmēģinājuma laikā radušās pirmās šaubas, vai to varēs šķērsot «Ikarus» autobusi, bet pirmdien pašvaldības pārstāvju, būvnieku un projektētāju apspriedē atzīts, ka drošības apsvērumu dēļ «Ikarusi» pār pontonu tiltu nevarēs kursēt. Pēc šonedēļ veiktās nostiprināšanas būšot iespējama vienīgi «Otoyol» autobusu kustība.
Kā «Ziņām» pauda autobusu parka direktora vietnieks Kaspars Vecels, uzņēmums par šādu pavērsienu ir nepatīkami pārsteigts. Pagājušā gadā Driksas tilta remonta laikā, kad pārvadājumu jomā nav notikušas būtiskas korekcijas, Autobusu parka zaudējumi vidēji mēnesī sasnieguši 4000 latu, bet šā gada zaudējumus esot grūti pat iedomāties. «Ja «Ikarusi» netiks pāri tiltam, pasažieru pārvadājumus fiziski nav iespējams nodrošināt, jo «Otoyol» autobusi nav tik ietilpīgi. Savukārt 12 «Ikarus» un nomātajiem «Mercedes» autobusiem pilsētas Lielupes kreisā krasta daļā nav tik daudz maršrutu, kur sevi atpelnīt,» uzsver K.Vecels.
Vakar sagatavota vēstule Jelgavas Domei, iespējams, tā tiks nosūtīta arī Satiksmes ministrijai ar nolūku kaut ko darīt lietas labā. Šonedēļ par pasažieru pārvadāšanu pilsētā spriedīs Domes Pasažieru pārvadājumu koordinācijas padome.