Latvijas sievietes uzņēmējas strādā galvenokārt mazajā biznesā pakalpojumu sfērā, liecina pētījuma «Sieviešu viedoklis par atbalstu sieviešu uzņēmējdarbībai Latvijā» dati.
Latvijas sievietes uzņēmējas strādā galvenokārt mazajā biznesā pakalpojumu sfērā, liecina pētījuma «Sieviešu viedoklis par atbalstu sieviešu uzņēmējdarbībai Latvijā» dati.
Kā vēstī aģentūra BNS, Ziemeļu Ministru padomes informācijas birojā otrdien prezentētā Latvijas Universitātes Filozofijas un socioloģijas institūta pētījuma rezultāti liecina arī par to, ka lielākajai daļai aptaujāto uzņēmēju sieviešu (75 procenti) ir mazs privātuzņēmums, kurā nodarbināti līdz deviņiem strādājošajiem, bet 20 procentu uzņēmēju savā uzņēmumā nodarbina no 10 līdz 20 strādājošo.
Divas trešdaļas respondentu uzskata, ka vīriešiem un sievietēm ir vienlīdzīgas iespējas saņemt garantus un kredītus savas uzņēmējdarbības sākšanai un attīstīšanai, bet ceturtā daļa aptaujāto domā, ka sievietēm iespējas saņemt garantus un kredītus uzņēmējdarbības sākšanai ir sliktākas.
Mazāk nekā puse aptaujāto (41 procents) domā, ka sievietes saņem tādu pašu atbalstu savam biznesam no ģimenes un draugiem kā vīrieši, bet trešdaļa uzskata, ka atbalsts no ģimenes un draugiem sievietēm ir mazāks.
Pētījuma autori arī secinājuši, ka sievietes uzņēmējas neatkarīgi no vecuma un dzīvesvietas lielāko daļu laika velta uzņēmējdarbībai. Lietišķās sievietes darbā un mājās saimniecībā caurmērā ir nodarbinātas 85,9 stundas nedēļā.
Apmēram trešdaļa aptaujāto sieviešu uzskata, ka uzņēmējas sievietes savā darbībā var saskarties ar šķēršļiem, kas saistīti ar dzimumpiederību. 63 procenti respondentu uzskata, ka valdībai būtu vēlams ar likumu noteikt īpašu atbalstu sievietēm uzņēmējām.
Pētījuma autori secina, ka Latvijas sociālajā sfērā būtu jāuzlabo informācijas pieejamība sievietēm uzņēmējām, jānodrošina pieredzes apmaiņa viņu starpā, sociālās garantijas sievietei mātei, jāuzlabo transporta pakalpojumi un jāpalielina diennakts veikalu skaits, ka arī jāizstrādā speciāla programma sieviešu uzņēmēju atbalstam.
Pētījuma gaitā tika aptaujātas 518 uzņēmējas dažādās Latvijas pilsētās un reģionos.