Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+1° C, vējš 0.45 m/s, D-DA vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Grib likvidēt 150 tūkstošus latu vērto asfalta segumu

Dobeles rajona Krimūnu pagastā 1999. gadā ceļam Dobele – Krimūnas tika uzliets eksperimentālais asfalta segums.

Dobeles rajona Krimūnu pagastā 1999. gadā ceļam Dobele – Krimūnas tika uzliets eksperimentālais asfalta segums. Tas divu gadu laikā tā nolietojies, ka amatpersonas apsver iespēju šo posmu atkal pārveidot par grants seguma ceļu.
Krimūnu pagasta Padomes priekšsēdētāja Silvija Čerpinska stāsta, ka 1999. gadā pašvaldība jutusies priviliģēta, jo bijusi to nedaudzo skaitā, kuras teritorijā par Lauku ceļu attīstības programmai atvēlētajiem līdzekļiem tika noasfaltēts ceļš: «Tomēr mūsu prieki bija īsi, jo jau pēc neilga laika uz seguma parādījās pirmās bedres, kas ar katru brīdi kļuva arvien lielākas. Tagad līdzekļu trūkuma dēļ Autoceļu direkcija jau pieļauj iespēju asfaltu uzrakt un atjaunot grants segumu. Mēs to, protams, nevēlamies pieļaut, jo nevar taču tā vienkārši 150 tūkstošus aizlaist vējā.»
Latvijas Autoceļu direkcijas Tehniskās pārvaldes direktors Valdis Laukšteins skaidro, ka 1999. gadā Lauku ceļu attīstības programmai tika piešķirti desmit miljoni latu, ko diezgan ātrā laika periodā vajadzēja izlietot: «Mums nebija daudz laika, lai pamatīgi izpētītu remontējamo ceļu, tāpēc paļāvāmies uz vietējo nodaļu ieteikumiem. No Dobeles nodaļas saņēmām ierosinājumu asfaltēt posmu Dobele – Krimūnas. Sākotnēji gan bija plānots uzlabot divreiz īsāku gabalu un asfaltu liet divās kārtās, bet, kad darbi tika uzsākti, Dobeles nodaļa piedāvāja tomēr noklāt visu ceļu un vienā kārtā. Mēs pieņēmām, ka vietējiem speciālistiem situācija ir labāk zināma un piekāpāmies. No tā brīža arī projekts kļuva par eksperimentālu. Tā bija mūsu kļūda, jo ceļa pamatne nebija piemērota tik plānam asfalta klājumam. Vajadzēja arī parēķināt satiksmes intensitāti un būtu skaidrs, ka segums ilgi neizturēs.»
Darbus konkursā bija uzticēts veikt firmai «Šlokenbeka», kas pēc nosacījumiem arī apņēmās ceļu uzturēt kārtībā divus gadus. Taču pagaidām, kamēr vēl nav skaidrs, vai direkcijai atradīsies līdzekļi asfalta turpmākai apsaimniekošanai, firma ar remontu kavējas. Garantijas laiks beidzas 11. augustā. Autoceļu direkcijas Dobeles nodaļas vadītāja Edīte Bobrovska atzīst, ka firma savu darbu veikusi nevainojami un viņiem nevar pārmest nepareizas tehnoloģijas izmantošanu.
Uz Krimūnām pēdējā laikā devušās vairākas speciālistu grupas, lai lemtu par ceļa turpmāko likteni. E.Bobrovska skaidro, ka pagājušajā nedēļā ar firmu panākta vienošanās, ka bedres tiks aizlāpītas: «Es ļoti ceru, ka līdzekļi atradīsies un segums nebūs jālikvidē.»
V.Laukšteins apgalvo, ka direkcija darīs visu iespējamo, lai iedzīvotājiem nebūtu jāzaudē komforts: «Pēdējais variants, ko plānojam realizēt, ir jau nākamgad segumu pārklāt ar emulsiju un radušos masu samaisīt, bet pēc tam pieblietēt. To atkārtosim vēl pēc gada, un, kā liecina mūsu pieredze, tad segums būs ļoti līdzīgs asfaltam un varēs izturēt vajadzīgo slodzi.»

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.