Kāda mūsu lasītāja ir pārdzīvojusi nepatīkamu brīdi, veikalā iegādājoties džemperi.
Kāda mūsu lasītāja ir pārdzīvojusi nepatīkamu brīdi, veikalā iegādājoties džemperi. Tam nav bijis nekādu defektu, taču vēl tajā pašā dienā viņa nolēmusi to apmainīt pret citu, dārgāku, preci, protams, piemaksājot starpību. Diemžēl saņēmusi atteikumu: «Jūsu nopirktajam džemperim nav nekādu defektu, tāpēc to neņemsim atpakaļ!». Lasītāja bija pārsteigta par tādu attieksmi, jo iepriekš viņai prece mainīta.
Skaidro Patērētāju interešu aizsardzības kluba vadītāja Tekla Žabova.
Līdz 2000. gadam bija spēkā Ministru kabineta rīkojums, ka pircējam tiek dots tā saucamais pārdomu laiks četrpadsmit dienu, kad pircējs var apmainīt nopirkto preci pret citu. Protams, to šajā laikā nedrīkstēja lietot. Diemžēl šis rīkojums vairs nav spēkā, tāpēc pārdevējiem nebija obligāti jāmaina nopirktā prece.
Eiropas Savienības patērētāju tiesību aizsardzības likumdošanā ir prasība par divu nedēļu «pārdomu laiku», tāpēc arī mūsu valsts likumi tam būs jāpakārto.
Ja gadījies nopirkt brāķi, pircējam ir tiesības pieprasīt atpakaļ naudu, identisku preci vai ļaut tai veikt remontu.