Šogad individuālā konkursā «Iepazīsim pasauli» rajona skolu 7. līdz 12. klašu audzēkņi varēs sacensties zināšanās par Skandināvijas valstīm.
Šogad individuālā konkursā «Iepazīsim pasauli» rajona skolu 7. līdz 12. klašu audzēkņi varēs sacensties zināšanās par Skandināvijas valstīm.
Rajona Mākslinieciskās jaunrades centra direktore Rita Barona stāsta, ka patlaban jau tiek gatavots konkursa nolikums un novembra sākumā skolēni varēs uzzināt tēmas, kas viņiem būs mājas darbā jāsagatavo līdz nākamā gada sākumam. Tēmas un izmantojamās literatūras sarakstus ģeogrāfijas kārtai gatavo Staļģenes pamatskolas skolotāja Gita Ziemele, bet vēstures kārtai – skolotāja Silvija Saleniece, savukārt kultūras jomu savā pārziņā ņēmusi Rita Barona.
Tāpat kā iepriekšējos piecus gadus, kad konkursa laikā dalībnieki iepazina citas Eiropas valstis, arī šoreiz skolēniem būs jārāda savas zināšanas Ziemeļvalstu vēsturē, kultūrā un ģeogrāfijā. Mājas darbā jāsagatavo kāds projekts par piedāvātajām tēmām. Nolikums paredz, ka dalībnieks var izvēlēties savām interesēm tuvāko tēmu un startēt kultūras, ģeogrāfijas vai vēstures jomā: «Protams, ja skolēns sevī jūt spēkus vienlaikus sagatavot darbus par vairākām tēmām, viņam tas ir atļauts. Tomēr pieredze liecina, ka labākus rezultātus sasniedz tie, kas nopietnāk pievērsušies vienai no jomām.»
Pērn lielākais dalībnieku skaits bija ģeogrāfijas konkursā, kur piedalījās ap 90 bērnu. R.Barone spriež, ja arī šogad būs tikpat liela atsaucība, iespējams, pēc mājas darbu vērtēšanas vajadzēs rīkot atlasi, lai klātienes konkursā piedalītos tikai labāko projektu autori. Viņa arī piebilst, ka, pirms ķerties pie darba, skolēniem vajadzētu izvērtēt savas spējas: «Tie, kas sevī jūt radošu potenciālu, veiksmīgāk var startēt kultūras kārtā. Mājas darbā kultūras jomā jāizstrādā nopietns projekts, bet klātienes konkursā jārāda sava prasme dejā, dziesmās vai kādā citā mākslas jomā. Ja dalībniekam nav tāda talanta, tad grūti būs tikai ar labu projektu izcīnīt uzvaru. Šiem bērniem vieglāk būtu startēt vēstures vai ģeogrāfijas kārtā, kur galvenokārt nepieciešams cītīgs darbs.»
Tātad novembrī skolēni jau varēs sākt gatavot projektus mājās, bet februārī ar ģeogrāfijas klātienes konkursu aizsāksies otrā kārta. Konkursa noslēgums būs pavasarī, kad maija sākumā laureāti tiks vesti ekskursijā uz Somiju.