Vētras izraisīto kļūmju dēļ «Latvenergo» sistēmā ilgu laiku Jelgavā un rajonā nebija pieejami Latvijas Mobilā telefona pakalpojumi, apstiprina SIA «Latvijas Mobilais telefons» preses sekretārs Dāvids Dane.
Vētras izraisīto kļūmju dēļ «Latvenergo» sistēmā ilgu laiku Jelgavā un rajonā nebija pieejami Latvijas Mobilā telefona pakalpojumi, apstiprina SIA «Latvijas Mobilais telefons» preses sekretārs Dāvids Dane.
Jelgavā un rajonā visnopietnākos sarežģījumus vētra radīja mobilo sakaru operatora SIA «Latvijas Mobilais telefons» (LMT) klientiem. Dāvids Dane atzīst, ka no ceturtdienas vakara līdz pat piektdienas pusdienlaikam elektroenerģijas padeves traucējumu dēļ Jelgavā un rajonā paralizēts tika daudzu bāzes staciju darbs, līdz ar to arī mobilie sakari LMT tīklā nebija iespējami. «Katrai bāzes stacijai ir savs akumulators, un, pārtrūkstot elektroenerģijas piegādei, bāzes stacijas kādu laiku var strādāt autonomā režīmā. Tomēr šis laiks nav neierobežots, un, ja elektroenerģijas padeve netiek atjaunota, sakari tiek traucēti. Tā arī gadījās ceturtdien, kad vētras nodarītie postījumi «Latvenergo» skāra LMT klientus. Un vienīgais, ko spēj darīt LMT, ir gaidīt brīdi, kad «Latvenergo» atjaunos elektroenerģijas padevi. Šajā reizē uz to bija jāgaida nakts un puse dienas,» skaidro D.Dane. Viņš arī atzīst, ka sakaru traucējumi LMT klientiem fiksēti ne tikai Jelgavā, kur tie bijuši visnopietnākie, bet arī Siguldas apkaimē, Kuldīgas rajonā un Ventspilī.
Savukārt otra mobilo sakaru operatora SIA «Tele2» speciālisti norāda, ka viņu klientiem īslaicīgi sakaru traucējumi visā Latvijā bijuši tikai vakar no rīta. Arī «Tele2» darbību traucējuši vētras nodarītie postījumi elektrotīkliem, tomēr neērtības bijušas tikai dažas minūtes.
Ir konstatēts, ka elektroenerģijas padeves traucējumu dēļ neērtības nācās piedzīvot arī fiksēto telekomunikāciju operatora SIA «Lattelekom» klientiem, tomēr arī tās bijušas īslaicīgas.