Jelgava nebija gatava apledojušiem ceļiem, taču ir gādāts, lai turpmāk šāda situācija netiktu pieļauta, atzīst pašvaldības iestādes «Komunālā pārvalde» direktors Valentīns Grigorjevs.
Jelgava nebija gatava apledojušiem ceļiem, taču ir gādāts, lai turpmāk šāda situācija netiktu pieļauta, atzīst pašvaldības iestādes «Komunālā pārvalde» direktors Valentīns Grigorjevs.
Naktī uz otrdienu Latvijā gaisa temperatūra noslīdēja zem nulles, līdz ar to pielijušās ielas un ceļi apledoja. Taču, tā kā pašlaik Jelgavas pašvaldība vēl nav noslēgusi līgumu ar uzņēmumu, kas nodarbosies ar ceļu uzturēšanu ziemā, vakarrīt avārijas situācijas gadījās bieži. Tiesa, no satiksmes negadījumiem šoferiem tomēr galvenokārt izdevās izvairīties.
Ceļu policija informē, ka vakar no rīta pilsētā reģistrēts tikai viens satiksmes negadījums un tā izraisītājs nebija aizbildinājies ar slidenu ceļu. Arī rajonā notikušajās divās avārijās sliktie ceļa apstākļi netiekot vainoti.
Sarunā ar «Ziņām» Valentīns Grigorjevs apliecina, ka turpmāk tiks darīts viss, lai iedzīvotājiem nebūtu jābrauc pa slideniem ceļiem: «Šā gada martā beidzās termiņš pašvaldības un SIA «KULK» līgumam par ielu un ceļu uzturēšanu ziemā. Pašlaik ir izsludināts jauns konkurss, uz kuru pieteikties var vēl aptuveni mēnesi. Bet pagaidām ir panākta mutiska vienošanās, ka līdz konkursa noslēgumam pilsētas ielu uzturēšanas darbus turpinās veikt SIA «KULK».
Šim uzņēmumam nepieciešamā daudzumā ir gan tehnika, gan arī smilts un sāls maisījums, tādēļ turpmāk autovadītājiem vairs nevajadzēs piedzīvot nepatīkamus pārsteigumus.»
V.Grigorjevs norāda, ka pašlaik tiekot arī lemts par ziemā tīrāmajiem maršrutiem, kur būtiski ir panākt vienošanos ar Latvijas Autoceļu direkciju par maģistrālo ielu uzturēšanu. Komunālās pārvaldes direktors atzīst, ka joprojām nav vienota viedokļa par to, vai ielas ziemā labāk kaisīt ar smilts un sāls maisījumu, vai arī izmantot sālsūdeni, kā to dara Rīgā: «Sālsūdens izmantošana ļautu pašvaldībai ieekonomēt līdzekļus, jo nebūtu jātīra ielas un gūlijas no smiltīm. Tomēr lēmums par labāko ielu uzturēšanas variantu tiks pieņemts tikai pēc vides speciālistu atzinuma par iespējamo sālsūdens kaitējumu apkārtējai videi.»
Latvijas Autoceļu direkcijas Ceļu uzturēšanas pārvaldes Jelgavas nodaļas vadītāja Izolda Liepa stāsta, ka nakts no pirmdienas uz otrdienu bija pirmā, kad tika kaisīti A un A1 valsts nozīmes ceļi: «Mēs šim notikumam bijām gatavi. Gaisa temperatūra strauji mainījās, un slīdamība bija liela, tāpēc ar sāli kaisījām galvenos valsts nozīmes ceļus.»
Otrdienas rītā bija nokaisīti ceļi: Rīga – Skulte – Liepāja, Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža, Jelgava – Dobele – Annenieki, kā arī Ozolnieki – Dalbe.
I.Liepa atzīst, ka īpaši bīstami šādos laika apstākļos ir tilti, estakādes un citas mākslīgās būves, tāpēc tādās vietās noteikti laikus jārūpējas par slīdamības mazināšanu. I.Liepa arī stāsta, ka vakar netika saņemti neapmierinātu autovadītāju zvani un tas liek secināt, ka braukšanas apstākļi bija normāli.