Līdz septembrim paredzēts veikt akciju sabiedrības «Jelgavas maiznieks» un uzņēmuma «Liepājas maiznieks» reorganizāciju. Tās gaitā abi uzņēmumi tiks apvienoti SIA «JLM grupa».
Līdz septembrim paredzēts veikt akciju sabiedrības “Jelgavas maiznieks” un uzņēmuma “Liepājas maiznieks” reorganizāciju. Tās gaitā abi uzņēmumi tiks apvienoti SIA “JLM grupa”.
Abu maiznieku apvienošanās, kā skaidrojis uzņēmumu valdes priekšsēdētājs Einars Grigors, iespējama, jo šādu lēmumu atbalstījuši uzņēmumu akcionāri ārkārtas sapulcēs maija otrajā pusē. Pārmaiņas abu uzņēmumu darbā sākās pērn, kad 88,3 procentus “Liepājas maiznieka” akciju iegādājās Zviedrijas investīciju fonds “East Capital Amber Fund”. Pirms tam tā rīcībā nonāca apmēram 50 procentu “Jelgavas maiznieka” akciju.
Jau pašlaik abu maiznīcu daļa produkcijas tiek pārdota iepakojumā ar vienotu dizainu. Pakāpeniski līdz jūlija beigām vienotu dizainu ieviesīs visai produkcijai. Tiek veikts arī tirgus pētījums, lai noskaidrotu uzņēmumu zīmolu atpazīstamību. Tā mērķis ir noskaidrot – paturēt pašreizējos brendus vai arī ieviest jaunus.
Līdz ar abu maiznīcu apvienošanu “JLM grupa” tuvāko trīs gadu laikā plāno ieņemt stabilu otro vietu Latvijas maizes tirgū aiz uzņēmuma “Hanzas maiznīca”. Pašlaik šo vietu valsts maizes tirgū stabili neieņem neviena maiznīca, to ik pa laikam dala “Jelgavas maiznieks”, “Maiznīca “Dinella”” un “Fazer maiznīca”.
Latvijas Maiznieku biedrības prezidents un “Hanzas maiznīcas” ģenerāldirektors Gaidis Gaspažiņš aģentūrai LETA paudis, ka maizes tirgus dalībnieki šo faktu vērtē pozitīvi, jo tas liecina par tirgus attīstību un nostabilizēšanos, no kā ieguvēji būs gan maizes pircēji, gan citi ražotāji. Viņaprāt, Latvijas maizes tirgus līdz šim bijis fragmentārs, ar daudziem maziem maizes uzņēmumiem. Tādēļ bijis grūti izsekot nozares aktualitātēm un prognozēt tālāko attīstību. Stabilu tirgus dalībnieku parādīšanās nozīmē sakārtotāku vidi un apstākļus, kuros jebkuram uzņēmumam ir drošāka ilgtermiņa plānošana. “Hanzas maiznīcai” kā lielākajam maizes ražotājam valstī “JLM grupas” izveidošana nozīmē arī konkurences pastiprināšanos. Taču apvienoto uzņēmumu nevar nosaukt par jaunu tirgus dalībnieku, jo ar šiem uzņēmumiem konkurence bijusi arī līdz šim.
Maiznieku biedrības prezidents atgādina, ka uzņēmumu apvienošanās nav vienkāršs process, tas prasa ieguldījumus patiešām vienota uzņēmuma izveidē, resursu apvienošanā. Turklāt “JLM grupai” būs sevi vēlreiz jāpierāda tirgū.
“Jelgavas maiznieka” neto apgrozījums pērn sasniedzis 3,125 miljonus latu, kas ir par 40 procentiem lielāks, salīdzinot ar neto apgrozījumu 2003. gadā, kad tas bija 2,237 miljoni latu, liecina Uzņēmumu reģistrā iesniegtais firmas gada pārskats. Pagājušo gadu uzņēmums beidzis ar 278 101 lata zaudējumiem, kas ir lielāki salīdzinājumā ar uzņēmuma zaudējumiem iepriekšējā gadā – 235 070 latiem. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs E.Grigors to skaidrojis ar lielajām amortizācijas izmaksām saistībā ar vērienīgajiem ieguldījumiem uzņēmuma sakārtošanā un paplašināšanā. Līdzekļi pērn ieguldīti arī mārketinga aktivitātēs, lai kāpinātu apgrozījumu.
“Liepājas maiznieks” pērn strādājis ar 87 059 latu zaudējumiem, kas ir vairākas reizes lielāki par uzņēmuma zaudējumiem 2003. gadā, kad tie bija 6814 latu. Maizes ražotāja neto apgrozījums pērn bija 2,196 miljoni latu, kas ir par 6,6 procentiem lielāks salīdzinājumā ar 2003. gadā gūto apgrozījumu – 2,06 miljoniem latu.
“Jelgavas maiznieka” un “Liepājas maiznieka” kopīgais apgrozījums šogad varētu sasniegt sešus miljonus latu, bet gadu plānots noslēgt bez zaudējumiem.