Klaviermūzikas vakari aizvien ir gaidīti. Tā bija arī 3. novembra pēcpusdienā, kad Jelgavas Mūzikas vidusskolas Klavieru nodaļas audzēknes sniedza monogrāfisku koncertu, veltītu Frederika Šopēna daiļradei.
Klaviermūzikas vakari aizvien ir gaidīti. Tā bija arī 3. novembra pēcpusdienā, kad Jelgavas Mūzikas vidusskolas Klavieru nodaļas audzēknes sniedza monogrāfisku koncertu, veltītu Frederika Šopēna daiļradei.
No vienas puses, noskaņu programma (noktirnes, valši, mazurkas), arī kāds skarbāks, dramatiskāks akcents – Otrais skerco si bemol minorā, spožās variācijas. No otras puses, atbildīgs un grūts uzdevums jaunajām pianistēm atklāt poētiski trauslo (mūsdienu cilvēkam reizēm grūti tveramo) komponista dvēseli. Koncerta organizētāji bija domājuši par atbilstošu romantisku noskaņu sveču gaismā, par komentāriem katram skaņdarbam. Skaidrojošie teksti vairāk gan domāti neprofesionālam klausītājam, bet tādu jau bija maz (varbūt saistīts arī ar koncerta datuma maiņu). Noskaņās tvertie komentāri labi (skolotāja Inta Gutāne), vienīgi – vai programmas ritējums nebija mazliet sadrumstalots?
Bet kā ar pianisma profesionālo uzdevumu risinājumu? Parādās jaunas tendences atskaņojumā, visu veidojot lielākās, raupjākās līnijās. To varētu pieņemt, ja būtu kaut dzirksts no poētiskuma pasaules! Katra jaunā pianiste – Olga Petrova, Solvita Zavadska, Juta Andžāne, Ineta Sidorišina, Jeļena Šamova – deva savu artavu F.Šopēna tā vakara muzikālajā portretā.
Vistuvāk poētiski izsmalcinātajai komponista pasaulei pietuvojās Inga Vrubļevska (3. kurss, ped. Inese Žuravska) ar trīs mazurku izpildījumu, Sintija Šteinkopfa (8. klase, ped. Meldra Krūmiņa). Lai arī Noktirnes op 27 N2 atskaņojums sākumā “ķērās” un “piņķējās”, Sintija prata saņemties, nepazaudēt uzdevumu veidot liriski dramatiski piesātinātu muzikālo tēlu.
Šopēnisku elpu, vērienu, atbilstošu toni sniedza Zanes Rubesas (7. klase, ped. Silvija Audre) priekšnesums. Vēl viena skolotājas S.Audres audzēkne Maija Kārkliņa (3. kurss) sniedza pārliecinošu, dramatisku, vērienīgu slavenā Otrā skerco lasījumu.
Kā sasaukšanās ar pavasarī notikušo klaviermūzikas festivālu P (prelūdijas, pasakas, polonēzes…) bija šis klaviermūzikas sarīkojums, kura izveidē atzinība pienākas pedagogiem Pēterim Novicānam, I.Žuravskai, Meldrai Krūmiņai un S.Audrei.