Saskaņā ar CSDD datiem Jelgavā reģistrēto automašīnu skaits pēdējos gados nemainīgi aug – tas palielinās par 5 – 7 procentiem gadā.
Saskaņā ar CSDD datiem Jelgavā reģistrēto automašīnu skaits pēdējos gados nemainīgi aug – tas palielinās par 5 – 7 procentiem gadā. Tas nozīmē, ka transporta satiksmes organizēšanai pilsētā jāvelta pietiekami liela uzmanība, ievērojot gājēju drošību un autovadītāju intereses.
Aptaujājot šoferus, kas ar mašīnu pārvietojas gan ikdienā, gan tikai pāris reižu nedēļā, atzinums ir viens – ielu rekonstrukcija veikta, domājot par gājēju drošību. Īpaši tas attiecas uz Rūpniecības un O.Kalpaka ielas krustojumu, kas tagad aprīkots ar luksoforiem. Kā skaidro pašvaldības speciālisti, uz to mudinājis projekts “Drošais ceļš uz skolu” – skolēniem tagad ir daudz vieglāk nokļūt 4. pamatskolā. Par nākamo – Mātera un Rūpniecības ielas – krustojumu, kurā uzstādīti luksofori, autovadītāju un speciālistu viedoklis atšķiras. Protams, tagad ir ērtāk nokļūt “Būvmateriālu veikalā “Pilsēta””, kā arī nogriezties no Mātera ielas. Taču autovadītāji uzskata, ka regulējamais krustojums radījis ierobežojumus mašīnu plūsmai pa Rūpniecības ielu.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas Jelgavas nodaļas inspektors Ivars Dzalbs, kas ikdienā ar vieglo automašīnu pārvietojas pa Rūpniecības ielu, uzskata, ka daudzie apzīmējumi uz brauktuvēm ziemā prasīs ievērojami labāku ielu kopēju darbu. “Ja seko līdzi apzīmējumiem uz brauktuves, pārvietošanās pa rekonstruēto Rūpniecības ielu īpašas grūtības nerada,” uzsver inspektors. Turklāt saprotamāk izbraucams kļuvis Tērvetes un Rūpniecības ielas krustojums. Atzinīgi vārdi no aptaujātajiem šoferiem saņemti par to, ka pārveidotajos krustojumos tagad vienkāršāk, turklāt netraucējot citu auto kustību, nogriezties pa kreisi.
Kā skaidro pašvaldības speciālisti, rekonstruējamo ielu projektus gatavojuši Satiksmes ministrijas speciālisti atbilstoši Latvijā apstiprinātajiem standartiem. Tas nozīmē, ka visi regulējamie krustojumi rekonstruētajās ielās ierīkoti saskaņā ar ceļu satiksmes drošības standartiem.
Daudziem autovadītājiem, vismaz sākumā, bijis neierasti ielāgot izmaiņas uz gaisa tilta. Autovadītājiem jāpierod, ka priekšroka ir tiem, kas izbrauc atjaunoto lokveida krustojumu. Daži šoferi uzskata, ka ziemas apstākļos nelielas problēmas varētu rasties tiem, kas dodas pāri gaisa tiltam uz dzelzceļa stacijas pusi, citiem savukārt šķiet, ka grūtāk būtu braukt pret slīpumu, ja iela ziemā nav atbilstoši notīrīta.
Runājot par Pārlielupi, kur šogad tika turpināta Rīgas ielas atjaunošana, jāteic, ka, tāpat kā Rūpniecības ielā, arī tur domāts par to, kā padarīt ērtākas un drošākas gājēju pārejas, kā, nesamazinot braukšanas intensitāti, autovadītājiem atvieglot nogriešanos pa kreisi. Pirmkārt, Rīgas ielā turpinājusies “drošības saliņu” izveide gājējiem. Otrkārt, lai atvieglotu kreisā pagrieziena manevru, izveidotas papildu joslas jeb tā saucamās “kabatas”. Dz.Staša uzsver, ka tādējādi automašīna, kas vēlas nogriezties pa kreisi, netraucē kustības tempu pārējām. Ņemot vērā tirdzniecības centra “Valdeka” apmeklētāju plūsmu, pieņemts lēmums krustojumu tam iepretī aprīkot ar luksoforiem.
A.Baļčūns uzsver, ka ceļa zīmes un apzīmējumi uz ielu braucamās daļas papildina viens otru. “Pārvietojoties ar automašīnu, jāņem vērā situācija satiksmē, apzīmējumi uz ceļa, kā arī ceļa zīmēs norādītais,” viņš atgādina.
Sarunā ar “Ziņām” speciālisti, kas pašvaldībā atbild par satiksmes drošību, uzsver, ka “nekas nav iecirsts akmenī”. Kad būs pilnībā atjaunota satiksme Rūpniecības ielā, iespējams, tiks regulēta tur uzstādīto luksoforu programma, lai tādējādi uzlabotu satiksmes intensitāti. Līdzīgas izmaiņas iespējamas arī atjaunotajā Rīgas ielā. Tiks ņemti vērā arī jelgavnieku ierosinājumi, domājot par Lielās ielas “caurlaidību”. Bet vispirms tiek solīts uzlabot nogriešanos no Pasta ielas pie rekonstruētā lokveida krustojuma.
***
Satiksmes drošības vadības centrs
Paredzēts, ka Satiksmes drošības centrs darbosies centrālā datorizētā sistēmā. Krustojumā tiks uzstādīti sensori un videokameras, kas automātiski sekos kustībai un piemēros labāko luksofora režīmu. Pēc PHARE 2002 finansējuma saņemšanas par 170 000 latiem veikti priekšdarbi projekta realizēšanai – sagatavota tehniskā dokumentācija 13 krustojumu rekonstrukcijai, notikuši pētījumi par satiksmes intensitāti un izstrādāts plāns nākamajiem 10 gadiem. Pētījumos atklājušās svarīgākās problēmas Jelgavā – novecojuši luksofori, krustojumu caurlaidība rītos un vakaros, gājēju pāreju neatbilstība satiksmes drošībai, piesārņojums ar slāpekļa dioksīdu un ceļu satiksmes negadījumu lielais skaits. Nākamgad jau varētu sākties krustojumu izbūve, bet uzlabojumus satiksmes dalībnieki varētu sākt just 2008. gadā. Šis projekts ir viens no vērienīgākajiem Latvijā satiksmes drošības jomā.