Viena lieta – braukt ar vieglo automašīnu, cita – vadīt transporta līdzekli, kura garums pārsniedz 11 metru.
Viena lieta – braukt ar vieglo automašīnu, cita – vadīt transporta līdzekli, kura garums pārsniedz 11 metru. Tāpēc “Ziņas”, mēģinot sīkāk iepazīt satiksmes organizēšanu Jelgavā, devās izbraucienā ar autobusu “Ikarus”, kuru vadīja pieredzējis šoferis, kas ikdienā pārvietojas pa mūsu pilsētas ielām. Un te jau parādījās pavisam citas problēmas, nekā braucot ar vieglo automašīnu.
Rūpniecības iela, no autobusa vadītāja viedokļa, uzbūvēta labi. Vieglāk iegriezties Pulkveža O.Kalpaka ielā un izgriezties no tās, iebraukt pieturās, vienīgi traucē vieglās automašīnas, kas reizēm mēdz apstāties ielas malā tam neparedzētās vietās. Problēmas rada Tērvetes un Rūpniecības ielas krustojums, kur horizontālie ceļu apzīmējumi uzkrāsoti nepārdomāti, liekot šoferiem izbraukt pārāk tālu krustojumā un tā palielinot negadījuma risku.
Speciālisti, izanalizējot situāciju, atzīst, ka līnijas loks patiešām ir pārāk slīps un varētu traucēt normālai izbraukšanai no Tērvetes ielas, veicot kreiso pagriezienu uz Rūpniecības ielu. Kustības trajektoriju būtu bijis nepieciešams ievirzīt tālāk krustojumā un tikai tad likt veikt manevru. Problēmas radot tas, ka nevienā projektā nav paredzēts noteikts pagrieziena rādiuss, tāpēc būvnieki varot to izvēlēties pēc saviem ieskatiem. Pašlaik situāciju mainīt ir grūti, jo, lai noņemtu termoplastu, ar ko krāsojums veikts, jānofrēzē arī asfalts – tā skaidro speciālisti. Termoplasts, ar kuru zīmētas līnijas, saglabājas vairākus gadus – būvnieki dod divu gadu garantiju, bet prakse rāda, ka tās saglabājas piecus gadus.
Tā kā lielu gabarītu transporta līdzekļiem ir grūtāk manevrēt, Lielajā ielā pie krustojumiem stoplīnijas uzvilktas tālāk no krustojumu ass līnijas. Daži šoferi nez kāpēc to neievēro.
Labojumi izdarīti, lai atvieglotu, piemēram, autobusu iegriešanos, turklāt, apstājoties pie jaunās stoplīnijas, labāk redzams luksofors. Autovadītājiem vajadzētu būt uzmanīgiem un arī pieklājīgiem un stāties pie pirmās uzkrāsotās līnijas. Vecā līnija droši vien pa ziemu izzudīs un pavasarī galvu šoferiem vairs nejauks.
Braucamās daļas remontdarbu laikā reti to tuvumā tiek izliktas zīmes “Apstāties aizliegts”, līdz ar to novietotie transporta līdzekļi traucē autobusu satiksmei. Piemēram, Satiksmes ielā pie Meiju ceļa.
Firmām, kas veic attiecīgos remontdarbus, šīs zīmes ir jāizvieto, taču tas bieži vien netiek darīts. Satiksmes ielā ar ūdensvada rekonstrukciju nodarbojas kāda lietuviešu firma, kas savu pienākumu nav paveikusi. “Pilsētsaimniecība” par katru šādu gadījumu informē Pašvaldības policiju, kas var sodīt atbildīgās personas, taču, tā kā remontdarbu vietu ir ļoti daudz, visam izsekot nav iespējams. Bieži vien šīs firmas izdara “lāča pakalpojumu” – ne tikai neuzstāda zīmes, bet sabojā vai noņem jau izvietotās un, beidzot darbu, atpakaļ tās nenoliek. Turklāt ceļa zīmes remontētāji mēdz sagrozīt, tādējādi maldinot satiksmes dalībniekus. Nevajadzīgās zīmes vajadzētu aizsegt.
Joslas vairākās pilsētas vietās, piemēram, Rīgas ielā, ir līkločiem, līdz ar to lielu gabarītu transporta līdzekļiem ir grūti, ja pat ne neiespējami, izbraukt.
Taisnas joslas izbūvēt neesot bijis iespējams, jo pēc projekta krustojumos vajadzējis izveidot joslu kreisajam pagriezienam, lai neradītu nevajadzīgus sastrēgumus. Tā kā uzsvars pilsētā jāliek uz vieglajiem transporta līdzekļiem, šī problēma neesot būtiska. Arī plānošana notikusi no vieglās automašīnas vadītāja skatupunkta, tāpēc projektā iespējamas dažas nianses, kas rada problēmas autobusu šoferiem.
Asteru iela – tas laikam ir katra autobusa šofera ļaunākais murgs. Ielas malās novietotās automašīnas, bedres, atkritumu urnas un citas problēmas traucē normālu satiksmi.
Tuvākajā laikā šīs ielas vienā pusē tiks uzlikta zīme “Apstāties aizliegts”. Arī atkrituma urnas, kas atrodas pie pašas brauktuves, paredzēts pārvietot. Ar šīs problēmas risināšanu daudzviet Jelgavā “Pilsētsaimniecība” nodarbojas jau vairākus mēnešus. Ielas seguma remonts gan tuvākajā laikā nav paredzēts. Zaru, kas autobusiem var radīt nopietnus bojājumus, izzāģēšana uzticēta Valsts meža dienestam.
No Zirgu ielas ir sarežģīti veikt kreiso pagriezienu uz Mātera ielu, it sevišķi rīta stundās.
Nav izslēgts, ka šajā vietā ar laiku varētu tikt uzstādīts luksofors, kas darbotos tikai tajās stundās, kad tur ir intensīva satiksme. Taču pagaidām šāda krustojuma reorganizācija nenotiks.
Patlaban Jelgavā gandrīz nav speciālu stāvvietu autobusiem.
Autobusu stāvvietas plānots izveidot pie kultūras nama un viesnīcas “Jelgava”. Jau notiek projektu izstrāde, vēl tikai nav nepieciešamā finansējuma. Prasība pēc autobusu stāvvietas tiek iestrādāta arī lielo sabiedrisko objektu būvprojektos. Tāda jau darbojas pie sporta un atpūtas kompleksa “Zemgale”.