Rīga, 8.jūn. Konkursā «Baltic Brand Formula 2007» šodien par spēcīgāko starptautisko zīmolu Latvijā tika atzīts «Hansabank Swedbank», bet par spēcīgāko nacionālo zīmolu – «Laima».
Jau ziņots, ka šogad pirmo reizi ir noteikti spēcīgākie zīmoli 20 produktu grupās: mediji, mobilo sakaru operatori/priekšapmaksas kartes, sadzīves ķīmija, kosmētika, saldumi, konditoreja, karstie dzērieni, tirdzniecības centri, pārtikas veikali, bezalkoholiskie dzērieni, alkoholiskie dzērieni, mobilie telefoni, finanšu institūcijas, informācijas pakalpojumi, mēbeles, būvmateriālu veikali, sadzīves tehnika, interneta un telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēji, automašīnas, apģērbs un pārtikas produkti.
Lai palielinātu pētījuma objektivitāti, šogad ir būtiski uzlabota zīmolu vērtēšanas procedūra. Pērn konkursā piedalījās tikai zīmoli, kuru īpašnieki bija samaksājuši par zīmola izpēti, un Latvijā uzvarētāji tika noteikti vienā nominācijā – «Labākais nacionālais zīmols», veicot vienu patērētāju pētījumu.
Savukārt šogad konkursā piedalās visi nozīmīgākie Latvijas zīmoli. Tiek veikti divi patērētāju pētījumi – ar pirmo tiek veikta vērtīgāko zīmolu atlase, ar otro – atlasīto zīmolu padziļināts pētījums, lai noteiktu pašus labākos. Zīmoli tiek vērtēti divās nominācijās – «Gada labākais nacionālais zīmols», kas attiecas uz zīmoliem, kuru izcelsmes valsts ir Latvija, un «Gada labākais starptautiskais zīmols», kas attiecas uz zīmoliem, kuru izcelsmes valsts ir ārpus Latvijas.
Konkursa organizētāju komitejas priekšsēdētāja Tatjana Voitenko skaidroja, ka šogad konkursa rīkotāji pirmo reizi nodrošina automātisku stiprāko zīmolu kvalifikāciju konkursam, līdz ar to varēs iegūt pilnīgi objektīvus rezultātus, kas atspoguļos reālo situāciju tirgū.
Savukārt «Hansabankas» Mārketinga un korporatīvo komunikāciju daļas vadītājs Normunds Zalpēteris norādīja, ka pasaules pieredze liecina, ka zīmolu nozīme arvien pieaug – TOP 500 pasaules uzņēmumiem nemateriālie līdzekļi veido jau 78% no uzņēmuma vērtības.
Arī Latvijā uzņēmumi sāk izprast zīmola nozīmi un nepieciešamību to objektīvi un regulāri mērīt. Šāds konkurss sniedz ļoti labu iespēju novērtēt sava zīmola spēku, uzsvēra Zalpēteris.
Konkurss «Baltic Brand Formula» notiek ceturto gadu un ir pirmais un vienīgais šāda veida pasākums Baltijas valstīs, kura laikā tiek vērtēti un apbalvoti veiksmīgākie zīmolu attīstības projekti. Konkursa mērķis ir motivēt Baltijas valstu uzņēmējus radīt un attīstīt spēcīgus zīmolus, paaugstinot savu konkurētspēju gan vietējā, gan integrētajā Eiropas Savienības tirgū.
Konkurss vērtē nevis komunikāciju formas, bet gan iegūto rezultātu – zīmola vērtību konkrētajā brīdī, un konkursa dalībnieki ir zīmolu īpašnieki – tie, kas definē zīmola vērtības un attīstības virzienus.
Zīmolus vērtē gan ekspertu komisija, gan patērētāji. Kopējā vērtējumā ekspertu viedokļiem ir 30% svars, patērētāju viedokļu pētījumam – 70% svars.