Tuvu un tālu ciemiņu klātbūtnē vakar topošās autorūpnīcas «Amo Plant» pamatos Aviācijas ielā iemūrēja kapsulu ar vēstījumu, tādējādi iezīmējot uzņēmuma būvniecības sākumu.
Tuvu un tālu ciemiņu klātbūtnē vakar topošās autorūpnīcas “Amo Plant” pamatos Aviācijas ielā iemūrēja kapsulu ar vēstījumu, tādējādi iezīmējot uzņēmuma būvniecības sākumu.
Krievijas vēstnieks Latvijā Viktors Kaļužnijs pauda, ka viņš labprāt būtu piedalījies jau autorūpnīcas atklāšanā, tomēr līdz šim procesi nav virzījušies pārāk ātri. Taču kapsulas iemūrēšana liecina, ka notiek pāriešana no vārdiem pie darbiem. Apjomīgo projektu viņš vērtē kā kādreizējo savstarpējo Latvijas un Krievijas autobūves tradīciju atdzimšanu citā kvalitātē.
Ekonomikas ministrs Jurijs Strods un Jelgavas Domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš atzina, cik patīkami piedalīties pasākumā, kura procesos būts no pirmsākumiem, un pārliecināties, ka savulaik, aizaugušu pļavu atvēlot rūpnieciskajai zonai, pieņemts pareizs lēmums. Savukārt “Amo Plant” izpilddirektors Aleksejs Maslovs apliecināja, ka nākamā svinīgā kopā sanākšanas reize būs pēc rūpnīcas nodošanas ekspluatācijā.
Kompleksa būvniecību paredzēts pabeigt līdz 2008. gada beigām, ieguldot tajā 30 miljonus eiro. Teritorijā atradīsies administrācijas, ražošanas un noliktavas ēkas, kā arī koģenerācijas stacija. Darbu laikā plānots arī izbūvēt ceļus un nodrošināt piekļuvi dzelzceļam. Ražotnē paredzēts komplektēt vidējā svara kravas automašīnas Krievijas un Eiropas tirgum atbilstoši EURO-4 standartam. Pirmais automobilis Jelgavā varētu tapt 2009. gadā, bet turpmāk ik gadu rūpnīca saražos apmēram 1500 mašīnu. Plānots, ka ražotnē nodarbinās 200 darbinieku.
***
Uzziņai
– Akciju sabiedrību “Amo Plant” autorūpnīcas izbūvei nodibināja 2005. gadā.
– Uzņēmuma akcionāri ir Jelgavas Dome un a/s “Ferrus”, bet kontrolpakete pieder Maskavas valdībai.