
Pēdējo sešu mēnešu laikā kādā ziedošanas akcijā piedalījušies 45% Latvijas iedzīvotāju, liecina pētījumu kompānijas “Kantar” veiktā aptauja.
Piedalīšanās izpaužas, piemēram, ziedojot apģērbu un saimniecībā noderīgas lietas, gan arī zvanot uz ziedojumu tālruņiem un ziedojot naudu. Vēl 21% iedzīvotāju ir norādījuši, ka pēdējā pusgada laikā šādās akcijās nav piedalījušies, bet plāno to darīt, liecina aptaujas dati.
Savukārt vairāk nekā ceturtā daļa – 29% iedzīvotāju – ziedošanas akcijās nav piedalījušies un neplāno to darīt.
Aplūkojot rezultātus, redzams, ka ziedošanas akcijās pēdējā pusgada laikā salīdzinoši biežāk ir piedalījušās sievietes, iedzīvotāji ar augstāko izglītību, kā arī vadītāji vai augstākā līmeņa speciālisti. Tāpat to biežāk darījuši iedzīvotāji ar 1501 eiro ienākumiem, kā arī tie, kuriem ģimenē ir bērni vecumā līdz 18 gadiem.
Savukārt jaunieši vecumā no 18 līdz 24 gadiem, kā arī Vidzemē dzīvojošie salīdzinoši biežāk ir norādījuši, ka pēdējā pusgadā ziedošanas akcijās nav piedalījušies, taču plāno to darīt. Tikmēr vīrieši un iedzīvotāji ar vidējo izglītību vidēji biežāk atzinuši, ka ziedošanas aktivitātēs nav piedalījušies un arī neplāno tajās iesaistīties, noskaidrots aptaujā.
Aptauju pētījumu kompānija “Kantar” sadarbībā ar TV3 veica laikā no šī gada 2. līdz 4. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 65 gadiem.