
Kā informē Jelgavas Izglītības pārvalde, decembrī noslēgušās multimodālās agrīnās intervences programmas “STOP 4–7” nodarbības, kurās iesaistījās ģimenes ar bērniem vecumā no 4 līdz 7 gadiem no astoņām Jelgavas pirmsskolas izglītības iestādēm.
Programmā sākotnēji piedalījās vienpadsmit ģimenes, taču pēc desmit nedēļu nodarbībām un atbalsta sesijām programmu noslēdza desmit ģimenes, norāda Jelgavas Izglītības pārvalde.
Programma bija vērsta uz bērnu uzvedības problēmu mazināšanu, sociālo prasmju attīstīšanu un emocionālās līdzsvarotības veicināšanu.
Tāpat tika stiprinātas vecāku un pedagogu prasmes pozitīvas, saskaņotas audzināšanas un atbalsta nodrošināšanā.
Programmas laikā bērni piedalījās sociālo prasmju treniņos, bet vecāki – tematiskās nodarbībās un konsultācijās. Savukārt pedagogiem tika nodrošināts profesionāls atbalsts un praktiski rīki darbam ikdienā.
“Nodarbības palīdzēja labāk izprast bērnu uzvedības cēloņus un deva konkrētus rīkus, ko varu izmantot savā ikdienas darbā,” norāda kāda pirmsskolas pedagoģe.
Jelgavas Izglītības pārvalde uzsver, ka, vadoties pēc pedagogu teiktā, nodarbības palīdzējušas padziļināt izpratni par pozitīvo disciplinēšanu, ABC shēmas pielietošanu un atbalstošas vides nozīmi, savukārt vecāki īpaši novērtējuši praktiskos piemērus, speciālistu konsultācijas un iespēju dalīties pieredzē ar citām ģimenēm.
Programmu Jelgavā īstenoja “STOP 4–7” speciālistu komanda. Tās koordinatore bija Jelgavas Izglītības pārvaldes vadītājas vietniece Sarmīte Joma.
Programmas īstenošanu nodrošināja Valsts kanceleja, īstenojot Eiropas Sociālā fonda Plus “Starpnozaru sadarbības un atbalsta sistēmas izveide bērnu veselīgai attīstībai un sekmīgai pašrealizācijai (1. kārta)”, sadarbībā ar biedrību “Latvijas Kognitīvi biheiviorālās terapijas asociācija” un pašvaldībām.