Autobusu pasažieru tuvināšanās dzelzceļam – ne ātrāk kā 2009. gadā.
Autobusu pasažieru tuvināšanās dzelzceļam – ne ātrāk kā 2009. gadā
Pilna apjoma pakalpojumu autoosta, pie kādas pieskaitāma Jelgavas centrā izvietotā no ārpuses necilā, bet pilsētas iedzīvotājiem un viesiem tik noderīgā iestāde, līdzšinējā teritorijā atradīsies vēl apmēram divus gadus.
2006. gada nogalē Jelgavas Domes sēdē tika pieņemts lēmums par jauna satiksmes mezgla detālplānojuma izstrādi. Paredzēts, ka tas atradīsies teritorijā starp Zemgales prospektu, Sporta ielu un dzelzceļu, kur nākotnē plānots uzbūvēt jaunu autoostu.
Pagaidu statuss neļauj attīstīties
Par jaunas autoostas nepieciešamību pilsētā domāts un runāts jau sen. Jelgava kā ceturtā lielākā valsts pilsēta reizē ir arī liels pasažieru transporta mezgls, bet autoosta nu jau daudzus gadu desmitus iespiesta šaurā teritorijā starp Pasta, Svētes, Mātera un Lielo ielu, turklāt SIA “Jelgavas Autobusu parks” (JAP), kas nodrošina pasažieru autotransporta sabiedriskos pārvadājumus, pieder tikai autoostas ēka Pasta ielā 26, kas jau sen morāli un fiziski novecojusi. Iespēju robežās tiek veikts vien kosmētiskais remonts. Teritorija, no kuras ik dienu reisos dodas vidēji 450 autobusu, pieder privātiem īpašniekiem. Nesen radās sarežģīta situācija attiecībās starp zemes īpašnieku Zaharu Vulfu un taksometru vadītājiem, no kuriem tika mēģināts pieprasīt tādu nomas maksu par taksometru stāvvietu autoostas priekšā, ka taksisti to nebija spējīgi maksāt. Pagājušajā nedēļa JAP noslēdza jaunu līgumu ar zemes īpašnieku, un situācija vismaz pagaidām atrisināta. Līdztekus īpašuma problēmām pastāv arī citas.
Autoosta jātuvina dzelzceļam
Kā liecina citu pilsētu pieredze gan mūsu valstī, gan citur Eiropā, vairumā gadījumu autoostu ģeogrāfiskā atrašanās vieta ir dzelzceļa staciju tiešā tuvumā. Arī šis ir viens no iemesliem, kāpēc autoostas dienas Pasta ielā skaitītas. Mūsdienu prasībām atbilstošu autoostu plānots celt Jelgavas dzelzceļa stacijas tuvumā, aizņemot daļu tagadējās preču stacijas teritorijas, kur līdz šim atradās muitas zona. Pašreiz tiek risināts jautājums par pievedceļu projektēšanu. Ja notikumi attīstīsies pilsētai labvēlīgi un būs arī atbilstošs finansējums, 2009. gada beigās varētu sākt autoostas celtniecību jaunajā vietā.
Šaurībā palīdz datorizācija
Par spīti šaurībai, darbinieki un autobusu vadītāji cenšas apmierināt daudzo pasažieru vēlmes. JAP autoostas vadītājs Vitālijs Labors “Ziņām” pastāstīja, ka tiek apkalpoti vairāk nekā 30 tūkstoši pasažieru mēnesī. Vidēji 1000 cilvēku ik dienu iegādājas biļetes Jelgavas autoostā, izmantojot “Baltic Line” sistēmu. Tajā iespējams nopirkt biļetes ne vien uz reisiem, kas atiet no Jelgavas, bet arī saņemt informāciju un iegādāties biļetes uz reisiem no citām Latvijas autoostām. Tās iespējams iegādāties arī iepriekšpārdošanā un internetā www.bezrindas.lv, bet no 1. februāra to varēs izdarīt, nosūtot īsziņu pa mobilo tālruni.