Analizējot jautājumu par gājēju drošību pie Dalbes krustojuma, ceļa apsaimniekotāji šajā vietā nolēmuši sākt gājēju tilta būvniecību. Ja darbi ritēs, kā plānots, jaunā ceļa šķērsošanas vieta būs gatava dažas dienas pirms Līgo svētkiem.
Apmēram pirms diviem gadiem īstenotā rekonstrukcija, par 98 tūkstošiem latu izbūvējot Dalbes krustojumā luksoforu, nav bijusi tik efektīva, kā cerēts. «Gājēji parasti negaidīja zaļo luksofora signālu, gāja pāri ceļam šķērsām, un būtībā tas viņu drošību neuzlaboja,» situāciju raksturo valsts akciju sabiedrības «Latvijas valsts ceļi» Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns.Pierāda pretējo skeptiķiemTā kā pirms kāda laika «Latvijas valsts ceļi» bija nolēmuši, ka ik gadu jāizbūvē viena divlīmeņu šosejas šķērsošanas vieta, un pie Dalbes tāda paredzēta tajā brīdī, kad šoseja Rīga – Jelgava tiks pārveidota par ātrgaitas, šogad nolemts, ka tieši tur vajadzētu izmantot budžeta līdzekļus, lai uzlabotu gājēju drošību.«Protams, var strīdēties, vai tas ir pareizs risinājums. Atceros, kad pirmais gājēju tilts tika uzbūvēts pie Berģiem, daudzi teica – neviens to neizmantos. Šā brīža pieredze rāda pretējo. Tieši tas pats attiecas arī uz gājēju tiltu pie Jaunolaines. Pirms šādas šosejas šķērsošanas vietas izveides tur ik gadu gāja bojā vismaz viens gājējs. Tagad tā vairs nav,» skaidro M.Zaļaiskalns. Būs arī jaunas pieturasTiltu būvēs par budžeta līdzekļiem, un, iespējams, tas būs pēdējais tāds projekts tuvāko gadu laikā, jo tamlīdzīgām rekonstrukcijām finansējums praktiski pilnībā atņemts. «Latvijas valsts ceļi» Centra reģiona Jelgavas nodaļas vadītājs Jānis Lange «Ziņām» pastāstīja, ka tilta būvniecība izmaksās gandrīz 1,884 miljonus latu un darbus veiks galvaspilsētas SIA «M.A.-TAKA». Savukārt par 5989 latiem būvuzraudzību nodrošinās SIA «Projekts 3».«Līdz ar tilta būvi paredzēts arī demontēt luksoforu, uzlikt barjeras, lai gājēji neskrietu pāri ceļam, izveidot apgriešanās vietas abos virzienos, kā arī uzcelt jaunas autobusu pieturas. Pēc konstrukcijas gājēju tilts būs tāds pats kā pie Jaunolaines,» piebilst J.Lange. Rekonstrukcijas laikā autovadītājiem jārēķinās ar ierobežotu braukšanas ātrumu līdz 70 kilometriem stundā un dažreiz nāksies pagaidīt, kamēr būvdarbu dēļ satiksmes kustība tiks organizēta pa vienu braukšanas joslu.