Sestdiena, 20. decembris
Arta, Minjona
weather-icon
+3° C, vējš 1.34 m/s, DR vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

“Dzintara” zīmola produktu klāsts paplašinās

Uzņēmuma darbinieki strādā pie kādam sen aizmirstajām, kādam – nezināmajām “Rīgas ceriņu” smaržām

Jau kopš marta veikalos ir pieejama jauna pazīstamā zīmola “Dzintars” produkcija. Līdz šim uzņēmuma attīstībā ir investēti astoņi miljoni eiro, bet līdz gada beigām šī summa varētu sasniegt desmit miljonus eiro, stāsta uzņēmuma līdzīpašniece un valdes locekle Anastasija Udalova. 
Uzņēmuma, kas tagad strādā ar nosaukumu “H.A. Brieger”, vadītāja teic, ka investīciju apmērs atkarīgs no tā, vai līdz gada beigām izdosies pasūtīt jaunas iekārtas, lai paaugstinātu ražošanas jaudas. Ieguldītās investīcijas uzņēmums cer atpelnīt trijos gados. 
A.Udalova stāsta, ka pieprasījums pēc atjaunotās “Dzintara” produkcijas Latvijas tirgū pārsniedza sākotnējās espektācijas. Liela daļa produkcijas, kas bija paredzēta eksportam, palika Latvijā. “Patēriņš pārsniedza piedāvājumu, un cenšamies to labot, lai šāda situācija vairs neatkārtotos. Liela daļa Latvijas iedzīvotāju bija sailgojušies un ieinteresēti “Dzintara” produkcijā, turklāt patērētājs bija jaunāks.” Pēc veikalu tīklu ziņām, “Dzintara” produkciju pērk arī jaunieši, gan pateicoties jaunam dizainam, gan reklāmas kampaņām. 
Vienlaikus pēdējais pusgads nemaz nav bijis viegls, jo Covid-19 pandēmijas un ierobežojumu dēļ bija problēmas gan ar iepakojuma, gan izejvielu piegādēm. “Eiropā bija lokdauns, rūpnīcas, piegāžu loģistika nestrādāja.” 

Arī ārpus Latvijas 
Nav gan tā, ka ārvalstu tirgos uzņēmums nestrādā. Pašlaik apmēram 30 procenti saražotā tiek eksportēti. Produkcija ar “Dzintara” zīmi nonāk Igaunijā, Lietuvā, Gruzijā. Tikko sākts eksports uz Krieviju, un šobrīd tiek kārtoti pēdējie sertifikāti, lai produkcija parādās veikalu ķēdēs šajā valstī. A.Udalova sauc arī Lielbritāniju, Uzbekistānu, Austriju un piebilst, ka “Dzintars” “nebūs tikai Austrumeiropā, bet visur”. 
Vadītāja nepiekrīt, ka Austrumeiropa varētu būt labāks noieta tirgus. Pēc viņas teiktā, uzņēmums ir ieņēmis jaunu un perspektīvu nišu, kas aktuāla un gandrīz brīva visā pasaulē – dabiska masu produkcija, “lai patērētājam nebūtu jāizvēlas starp kvalitāti un cenu, apvienojot abas”. Ir ļoti grūti atrast dabīgus produktus par saprātīgu cenu. “Vai nu ir absolūti nedabīgas sastāvdaļas, vai ļoti dārgs dabīgs produkts,” bilst A.Udalova. 

Grib augt 
Vadītāja atzīst, ka ambīcijas uzņēmumam ir lielas. Bez produktiem, kas jau tiek ražoti un kas vēl tikai tuvākajā laikā nonāks tirgū, tiek apsvērta iespēja ražot arī dekoratīvo kosmētiku, notiek “mēģinājumi ar smaržām”. Pirmais būs daļai Latvijas iedzīvotāju zināmais aromāts – “Rīgas ceriņi”. A.Udalova spriež, ka smaržas jaunā veidolā varētu parādīties jau pirms jaunā gada. 
Pie katra produkta strādā uzņēmuma komanda. Arī vadītāja, kura atzīst, ka viss ir arī viņas pašas testēts, izsmaržots, izgaršots, lai nonāktu pie vislabākā rezultāta, lai kolektīvs ar produktiem varētu lepoties. 

Sākums nebija viegls
Jauno īpašnieku vadībā uzņēmums strādā gadu. Līdzīpašniece stāsta, ka sākums nebija viegls. Bet, kā uzsver A.Udalova, viņa ir Latvijas patriote, un žēl, ja uzņēmums ar tik senu vēsturi pazustu. 
Pašiem likās, ka visgrūtāk būs savākt komandu, bet uzreiz pēc pirkuma ražotnes apsardzes postenī bija atstātas ap desmit CV no cilvēkiem, kuri gribēja atgriezties agrākajā darbā. Komanda tika nokomplektēta, bija jāsakārto ražotne, iekārtas. Tika domātas jaunas receptes, uzlabotas un padarītas vēl dabīgākas vecās. Šobrīd uzņēmums piedāvā ķermeņa un matu kopšanas līdzekļus, zobu pastas, kā arī tūdaļ laidīs tirgū sejas kopšanas līdzekļus. 
A.Udalova atzinīgi vērtē sadarbību ar reģionālajiem veikalu tīkliem, atzīstot, ka no sākuma neveicās ar lielajām veikalu ķēdēm, jo “Dzintara” vēsture raisīja bažas. 
2019. gada novembrī tika ierosināta “Dzintara” maksātnespēja, jo kopīgais kreditoru prasījums pret uzņēmumu pārsniedza 11 miljonus eiro. Tā paša gada beigās “Dzintars” tika pasludināts par maksātnespējīgu. Savukārt nākamajā gadā to nopirka jaunie īpašnieki. 
Kosmētikas ražotāja “H.A. Brieger” lielākais akcionārs ir Igaunijas industriālās ražošanas uzņēmums “Skinest Group”, kas strādā desmit valstīs. “Skinest Group’ pieder 67 procenti uzņēmuma “H.A. Brieger”, savukārt 33 procenti pieder uzņēmuma vadītājai A.Udalovai.
Nosaukums “H.A. Brieger” nāk no 19. gadsimta. Pirms 172 gadiem Heinrihs Ādolfs Brīgers Rīgā nodibināja ziepju un parfimērijas fabriku, bet nosaukumu “Dzintars” uzņēmums ieguva 1951. gadā. Padomju laikā “Dzintars” bija ļoti populārs, ražojot dažāda veida kosmētiku. 

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.