No ceļa nostumj «ātros»tas pats: Es, piemēram, vienmēr īpaši laižu un visādi citādi palīdzu operatīvajiem transporta līdzekļiem, jau pusstundu iepriekš pavācos malā, bet tāpat reizi divos mēnešos gadās, ka signāli tiek ieslēgti, esot «aklajā zonā», kad auto jau blakus, un tad sanāk ne vien nepalaist, bet arī neadekvāti reaģēt, jo pārsteiguma moments ir liels un troksnis arī. Un vispār tāda braukšana – «ieslēdzu signālu 50 metru pirms» – pilnībā jāaizliedz un jāsoda. RR: Nezinu, vai 50 metru pirms krustojuma ir pietiekami, lai ieslēgtu sirēnu? Lai vadītājs, kurš brauc pie zaļās luksofora gaismas un tuvojas krustojumam, to pamanītu (sadzirdētu )… Ja laikus dzird sirēnu, bet auto vēl neredz, šoferis sāk pētīt situāciju, no kuras puses tuvojas operatīvais transports, un ir tam gatavs. Bet ja pēdējā brīdī? Turklāt ne vienmēr sirēnas ir pietiekami skaļas un sadzirdamas, ja vēl mašīnā skan radio. Tā tas ir, un ar to jārēķinās. Neattaisnoju vadītāju, bet tikai izsaku viedokli par šo tēmu.MIRROR: Reizēm operatīvais transports (īpaši «ātrie») ir diezgan neadekvāts – lielā ātrumā tuvojas krustojumam un īsi pirms tā ieslēdz sirēnu. Pašam nācies strauji bremzēt, kad ne vienmēr tas viegli izdarāms. Vajadzētu sodīt «ātro» vadītāju par to, ka viņš maldinājis citus kustības dalībniekus!Zinošais: «Ātro» šoferiem tomēr derētu ik palaikam ieskatīties ceļu satiksmes noteikumu grāmatiņā, tad varbūt uzzinātu, ka viņi nedrīkst, gāzi nenoņemot, pie luksofora aizliedzošā signāla drāzt krustojumā, bet var neievērot tikai dažus noteikumu punktus, garantējot satiksmes drošību. Tad arī nekādu starpgadījumu nebūs!To mIRROR: Tieši tā jau šoreiz notika. Minivens brauca pie zaļā signāla un nevarēja redzēt, ka no labās puses tuvojas «ātrie», jo māja traucē pārskatīt krustojuma labo pusi. Kā stāsta apkārtējo namu iedzīvotāji, operatīvā autotransporta skaņas signāls tika ieslēgts pāris sekunžu pirms sadursmes.Opers: Strādāju par operatīvā transporta līdzekļa vadītāju Rīgā un varu teikt, ka daži to vadītāji brauc mazliet vieglprātīgāk un neuzmanīgāk. Nekādas «ekstra» privilēģijas man nedod tās zilās gaismas ar kaucošajām skaņām. Pie sarkanā luksofora signāla iebraucot krustojumā, piebremzēju un pārliecinos par drošību. Tik pavirši nedrīkst strādāt, vadot operatīvo transportu.Redzēju: «Nissan» vadītājs nekādi nevarēja redzēt ātrās palīdzības mašīnu. Krustojumā pa kreisi tiešām neko nav iespējams redzēt.
Forums www.delfi.lv
00:01
26.03.2009
48