Svētdiena, 16. novembris
Banga, Glorija
weather-icon
+-1° C, vējš 1.34 m/s, D-DR vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Muzicē vijolniece Žanete Pitkēviča

Jelgavas Mūzikas koledžā 5. aprīlī uzstājās Emīla Dārziņa Mūzikas vidusskolas 3. kursa audzēkne, vijolniece Žanete Pitkēviča (pedagogs profesors Juris Švolkovskis, koncertmeistare Ilga Pitkēviča).

Jelgavas Mūzikas koledžā 5. aprīlī uzstājās Emīla Dārziņa Mūzikas vidusskolas 3. kursa audzēkne, vijolniece Žanete Pitkēviča (pedagogs profesors Juris Švolkovskis, koncertmeistare Ilga Pitkēviča).
No Johana Sebastiāna Baha līdz Manuelam de Faljam – tādu «maratonu» cauri gadsimtiem bija izvēlējusies talantīgā vijolniece. Jau koncerta ievadā skanēja vērienīgs darbs – Ludviga van Bēthovena 6. sonāte vijolei un klavierēm la mažorā, ieturēta gaišās harmoniskās krāsās un ar lielisku abu ansamblistu saspēli (īpaši sonātes pēdējā daļā – variācijās). Šķiet, ka Žanetei Pitkēvičai tuvi monumentāli spriegi skaņraksti, nopietnība, kas atklājās Baha adagio un fūgā no 1. sonātes solo vijolei. Ar drastiskumu iezīmējas Nikolo Paganīni 9. kaprīze. Ar aizrautīgu māksliniecisko azartu vijolniece spēlēja J.Suka «Balādi» un «Burlesku». Arī spāņu komponista M. de Faljas sešdaļīgais darbs bija pārbagāts gan ar krāsām, gan savdabīgiem deju ritmiem, kurus dažviet gribējās dzirdēt asākus (hota). Skaists programmas noslēgums bija Kamila Sen – Sansa «Introdukcija» un «Rondo kapričiozo».

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.