Dakaras rallijā vakar bija pats garākais ātrumposms, un Jānis Vinters līdz trešajam kontrolpunktam uzrādīja dienas ceturto labāko laiku.
Dakaras rallijā vakar bija pats garākais ātrumposms, un Jānis Vinters līdz trešajam kontrolpunktam uzrādīja dienas ceturto labāko laiku. Diemžēl pēc tam acīmredzot Jāni piemeklēja kādas problēmas – rallija tiešsaistes lapā viņa pārvietošanās kļuva pavisam lēna un līdz raksta nodošanai neizdevās sagaidīt viņa finišu.
Svētdien sportistiem bija brīvdiena, un šajā laikā notikušas izmaiņas rezultātu lapās. Precizējot uzrādītos laikus un ierēķinot vairāku dalībnieku soda minūtes un stundas par ātruma pārsniegšanu un orientēšanās kļūmēm, Jānis astotajā posmā ir ierakstījies 7. vietā, bet kopvērtējumā pacēlies uz 14. vietu.
Lūk, kas par astoto posmu svētdien bija lasāms sportista mājas lapā www.janisvinters.lv: “Posms bija ļoti grūts. Kaut gan – man bija labs garastāvoklis, un tas noteikti palīdzēja. Organizatori pirms astotā posma uzlika man uz ķiveres kameru. Braucu un īsināju laiku, sarunājoties un sūtot sveicienus. Solīja, ka arī mūsu skatītājiem būs pieejams šis ieraksts. Tad jau redzēs, kas būs sanācis. Zinu, ka TV apskatā bija redzams, kā labākie braucēji cīnās ar kāpām. Man sanāca maza kļūda navigācijā, un pabraucu tiem smilšu kalniem garām. Tie, kuri vadījās pēc leģendas burtiski, gan dabūja kārtīgi pasvīst. Var teikt, ka man ar to kļūdiņu paveicās. Te gan gribu piebilst, ka daži mani sekotāji pēc tam vēl vairāk kļūdījās un finišēja kādas 40 minūtes vēlāk. Pēc otrā kontrolpunkta jau zināju, ka man ir labs rezultāts. Tāpēc visas domas par vairāk vai mazāk piesardzīgu braukšanu atmetu un braucu gandrīz uz maksimālo. Tikai pēc finiša, izņemot no ausīm korķus, secināju, ka motors briesmīgi grab. Var teikt, ka tas “izbeidzās” uzreiz aiz finiša līnijas. Domāju, ka pēdējais piliens bija tieši tā ātrā braukšana. Labi, ka šodien ir brīvdiena. Veco motoru jau esam nomainījuši pret jaunu (noteikumi atļauj motobraucējiem vienreiz rallijreida laikā mainīt motoru). Tieši tagad vienojam klāt vadus un drīzumā “šķilsim” klāt. Būs laiks arī kaut ko pieregulēt, ja vajadzēs. Atlicis braukt jau mazāk par pusi. Garastāvoklis labs, un esmu gatavs turpināt cīņu ar tuksnesi.”
Vakardienas pēdējais Mauritānijas ātrumposms ceļā Nuakšota – Kifa bija arī garākais visā rallijreidā. Gandrīz 600 kilometru garumā gan milzu kāpas, gan arī ātrākas, bet toties akmeņiem nosētas trases. Motobraucēji atkal startēja iepriekšējā posma finišam apgrieztā kārtībā, līdz ar to Vinters trasē devās starp pēdējiem.
Pirmā “karstā ziņa” – latvietis pirmajā kontrolpunktā pirmais! Tūlīt aiz viņa ierodas vēl ap 10 braucēju, un ar labāko laiku atzīmējas Marks Koma. Arī otrajā kontrolpunktā 235. kilometrā Koma ir pirmais, laika ziņā viņam seko Sirils Deprē un portugālis Helders Rodrigess, bet deviņpadsmit sekundes aiz Rodrigesa – Vinters. Tādā pašā secībā sportisti atzīmējas trešajā un pēdējā kontrolpunktā 458. kilometrā, bet pēc piektā simta Jānis sāk acīmredzami atpalikt. Pirmais finišē Sirils Deprē, bet kopvērtējuma līderis paliek Koma.
Diemžēl arī 2006. gada Dakaras ralijreids nav izticis bez upuriem. Vakar 250. kilometrā smagu avāriju piedzīvoja un mira notikuma vietā Austrālijas motobraucējs Endijs Kaldekots.