Moderni aprīkota, droša un draudzīga – tā dažos vārdos varētu tēlot nākotnes skolu, kuras vīzijas radīšanā interaktīvi un klātienē strādāja 12 Eiropas valstu jaunieši. Viņu vidū arī Jelgavas 6. vidusskolas audzēkņi, kuri ar projekta rezultātiem tuvākajā laikā iepazīstinās izglītības politikas veidotājus Latvijā.
«Projekta laikā mēs ne tikai uzlabojām angļu valodas zināšanas, bet arī uzzinājām par Ziemeļīrijas izglītības sistēmu un, protams, ieguvām daudz jaunu draugu,» atklāj Jelgavas 6. vidusskolas audzēkne Anna Beitāne, kura kopā ar skolasbiedri Oksanu Bagdasarovu apmeklēja Kastledergas vidusskolu. Meitenes atzīst, ka aprīkojuma ziņā labprāt mācītos Ziemeļīrijā, tomēr tur ļoti pietrūkst pedagogu un skolēnu sirsnīgu savstarpējo attiecību.«Vizītes laikā ieraudzījām vairākas nepilnības mūsu izglītības sistēmā, ko Izglītības un zinātnes ministrija varētu labot,» teic Oksana.Viesošanās sadraudzības skolā bija tikai daļa no projekta, kurā ap 150 vidusskolēnu un skolotāju no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Ungārijas, Čehijas, Somijas, Ukrainas, Polijas, Slovākijas, Slovēnijas, Zviedrijas un Lielbritānijas radīja nākotnes skolas vīziju. To projekta dalībnieki paveica ne tikai apmaiņas vizītēs, bet arī darbojoties virtuālajā vidē, projekta rezultātus prezentējot konferencē Budapeštā marta sākumā.«Veselu gadu ar dalībskolām uzturējām nemitīgu saikni. Iepriekš nevarēja iedomāties, ka var tik veiksmīgi strādāt ar cilvēkiem, kurus neredzi,» atzīst 6. vidusskolas skolotāja Aina Jēgere.Projekta dalībnieki nākotnē vēlētos mācīties, piemēram, tādā skolā, kas būtu moderni aprīkota un pieejama skolēniem ar īpašām vajadzībām. Tajā daudz domātu par drošu un veselīgu vidi, pedagogi būtu draudzīgi, bet stingri, kas nekliegtu uz audzēkņiem. Skolēni labprāt valkātu formas, dotos jauniešu apmaiņās, izmantotu skolas autobusu un vidusskolā izvēlētos tikai tos mācību priekšmetus, kuros jākārto eksāmeni.