Svētdien, 18. oktobrī, Rīgā, Biķernieku trasē ar jelgavnieka Tāļa Baranovska iekļūšanu otrajā vietā noslēdzās šā gada «VW Golf» kausa šosejas autosacīkšu sezonas pēdējais, desmitais, posms. Ja pirmās paaudzes «golfu» klasē nebūtu atgadījušās pāris sadur.
Svētdien, 18. oktobrī, Rīgā, Biķernieku trasē ar jelgavnieka Tāļa Baranovska iekļūšanu otrajā vietā noslēdzās šā gada «VW Golf» kausa šosejas autosacīkšu sezonas pēdējais, desmitais, posms.
Ja pirmās paaudzes «golfu» klasē nebūtu atgadījušās pāris sadursmes, tad braukšanas ziņā «Volkswagen Golf» kausa šāgada pēdējais, desmitais, posms un žurnāla «Auto» balvas izcīņa nekādus pārsteigumus neradīja. To gan nevarētu teikt par rezultātiem un straujām izmaiņām savākto punktu kontā.
Brīvajos treniņos pirmo «golfu» klases līderis Ģirts Melbiksis konstatēja, ka viņa mašīna sabojājusies, un bija spiests atteikties no sacensībām. Sāpīgs fakts, jo bez cīņas viņš zaudēja pirmo pozīciju. Punktu kopskaits bija tik tuvs Andrim Griķim, ka sezonas kopvērtējumā viņš kļuva pirmais, bet Ģ.Melbiksis palika otrais. Šai klasē, kā vienmēr, bija arī dažas sadursmes, visvairāk otrajā finālbraucienā. Sasitās Juris Muštukovs un Jānis Ankravs ar Jāni Kaļķi, kurš pirmajā finālbraucienā finišēja trešais.
Šajā klasē bija arī neparasts jubilejas papildinājums ar jaunu debitantu «VW Golf» kausa dalībniekos. Jubilejas tāpēc, ka 10. posmā ar 100. sacensību numuru savā 30 gadu dzimšanas dienā sacīkstēs iesaistījās Aldis Jankovskis. Diemžēl viņš startēja neveiksmīgi, jo pirmo finālu beidza pēdējais, bet otrajā izstājās braucamā «niķu» dēļ.
Pirmo «golfu» jelgavnieks Ēriks Melbārzdis trakās avārijas dēļ šoreiz nepiedalījās. (Par viņa mašīnas lidojumu mēļoja, ka kokam, pret kuru atdūrās Ērika mašīna, lidojuma beigās, nokritusi galotne) Atgādināšu, ka pašam braucējam toreiz nekas nenotika. Drošības aprīkojums pilnībā izglāba.
Tagad par rezultātiem. 10. posma kopvērtējumā «Golf I» klasē: 1. vietā Ģirts Krūzmanis, 2. vietā A.Griķis, 3. vietā Ivars Keišs. Spēcīgu sniegumu sezonas noslēgumā parādīja «RDM» komanda: Ģirts Ulpe, Džo Labuckas, Uģis Dambis. 1998. gada «VW Golf» kausa kopvērtējumā pirmajos «golfos» 1. vietā Andris Griķis, 2. vietā Ģirts Melbiksis, 3. vietā Gatis Panavs, 4. Ivars Keišs, 5. Ģirts Krūzmanis. Ēriks Melbārzdis ir 11. vietā (šogad labāk nekā pērn) 38 dalībnieku sacensībā.
Otrās paaudzes «VW Golf» klasē, kā vienmēr, nebija nekādu vētrainu atgadījumu, ja nerēķina dažu centību un dažu vienaldzību. Piemēram, īpaši «traks» šoreiz nebija līderis Arnis Jurševskis, kurš otrajā finālbraucienā atpalika līdz 8. pozīcijai, tad, apciemojis kluba biedrus Tāli Baranovski un Andri Pļavenieku, «iedzina» līdz 3. vietai.
A.Pļavenieks šoreiz, gods godam, brauca perfekti, bez «piruetēm» pagriezienos. Laikam tādēļ posma labākā komanda bija viņa un T.Baranovska «Arčers Ogres komercabanka».
Atkal ar dēla Kristiana mašīnu sacīkstēs piedalījās to organizators un vecs šosejas auto pazinējs Indulis Rukuts (posma kopvērtējumā 7. vieta) un sīvi spēkojās ar Aivaru Rudzīti.
Diemžēl vārgi startēja jelgavnieks Ilmārs Zirnis, kurš pēc pēdējā brauciena 8. posmā bija sagatavojis citu mašīnu. Tā bijusi kļūda, atzina pats braucējs, jo jaunais «golfiņš» vēl nebija tik labi «piedzīts». Viņš izstājās no sacīkstēm pirmā finālbrauciena pirmajā aplī.
Vēl viens jelgavnieks Edgars Tivčs, kuru izsludināja par bezvēsts pazudušu, vismaz autotrasē tā arī nav atradies.
Pārsteidzošas pārmaiņas lika Tāļa Baranovska sirdij pukstēt ātrāk. Jau pagājušā posma apskatā (8. oktobra «Ziņās») minēju, ka, ja sezonas otrās pozīcijas saimnieks Jānis Kalugins nepaliktu 6. vietā un ja Tālis pats «nenopūdelētu», viņš pavirzītos augstāk. Tā arī bija J.Kalugins (gluži jābrīnās) abos finālos palika 7. un 10. vietā. Tālis aiz Jāņa Horelika bez sīvas kluba biedra A.Jurševska konkurences abos finālos finišēja otrais, iegūstot arī to pašu pozīciju sezonā.
Nākamajai sezonai nopietni pretendēt uz pirmo trijnieku sagatavojies pārliecinošākais sezonas debitants Arturs Priednieks (10. posma kopvērtējumā viņam 4. vieta). Savukārt otrā pusgada līderis Jānis Horeliks ir ar nopietnām pretenzijām uz 1. vietu nākamgad.
Rezultāti «Golf II» klasē. 10. posma kopvērtējumā 1. vietā J.Horeliks, 2. vietā T.Baranovskis, 3. A.Jurševskis. Guntis Ribaks patiešām kļuvis vājāks viņš ieguva 12. vietu. 1998. gada «VW Golf» kausa kopvērtējumā otrajos «golfos» 1. vietā Arnis Jurševskis (pērn bija otrais), 2. vietā Tālis Baranovskis (pērn 3.), 3. vietā Jānis Kalugins ( pērn 29.), 4. Jānis Horeliks ( pērn 6.), 5. Aivars Rudzītis ( pērn11.). Jelgavniekiem (izņemot Baranovski) šādas vietas: Guntis Ribaks 7. vietā (pērn bija piektais), Edgars Tivčs 14. vietā (pērn 22.) un Ilmārs Zirnis 23. vietā (pērn17.).
Gada sākumā rakstījām par «arčeriešu» spēcīgo sastāvu, un tas sezonas gaitā sevi attaisnojis. Komandas vērtē pēc punktiem abu klašu sacensībās kopā. 15 komandu kopvērtējumā sezonā 1. vietā «Arčers I» (A.Jurševskis un Ģ.Melbiksis), 2. vietā «Mūsa Motors LEX-U» (A.Griķis un G.Panavs), 3. vietā «GSR I» (A.Rudzītis un J.Kalugins). «Arčers Ogres KB» (T.Baranovskis un A.Pļavenieks) jeb «Arčers III» 4. vietā, bet «Arčers II» (Ģ.Krūzmanis un T.Cīrulis) 8. vietā.
Pēdējā posma noslēgumā pirmo trīs vietu ieguvēji pauda, ka vajadzīgas vairākas trases, ne tikai auto un moto apļi Biķerniekos. Daži prātoja, ka labāk būtu nedalīt braucējus divās klasēs, bet pirmajiem «golfiem» tehniskajos noteikumos paredzēt 1,8 l dzinēju un klases apvienot vienā. «Golf II» klasē esot pavisam garlaicīgi, jo bieži jau pirms starta uzminami finiša rezultāti.
Turklāt pēc jaudas un iespējām «Golf I» neko īpaši neatšķiras, izņemot pāris punktus, ko varētu koriģēt. Lielāks braucēju pulks noteikti būtu interesantāks sacīkšu vērotājiem. Izrādās, ka braucējiem tiešām rūp, lai arī skatīšanās būtu interesanta ar visiem asu izjūtu gadījumiem.
Par mūsu novadnieku Tāli Baranovski vēl jāpiebilst, ka viņam tā arī neiznāca nomainīt dzinēju. Tas strādājis 24 (!) sacīkstēs un, ja būtu bijis vēl viens posms, tad pilnībā pārstātu darboties. Tātad viņam nevis trešā, bet otrā vieta.
Lielos (arī izmēros) 1998. gada sezonas kausus atkal pasniegs lielajā «VW Golf» kausa ballē laikam, kā parasti, janvārī, pašā gada sākumā, kad arī kaut kas jau būs zināms par «VW Golf» kausu 1999. gadā.