Jelgavas rajona Padome sadarbībā ar Latvijas Pašvaldību savienību analizē situāciju nodarbinātībā Jelgavas rajonā, lai, ņemot vērā tautsaimniecības attīstības tendences, izstrādātu stratēģiju turpmākajiem gadiem.
Jelgavas rajona Padome sadarbībā ar Latvijas Pašvaldību savienību analizē situāciju nodarbinātībā Jelgavas rajonā, lai, ņemot vērā tautsaimniecības attīstības tendences, izstrādātu stratēģiju turpmākajiem gadiem. Šajās dienās notikusi jau otrā darba grupas sanāksme – dažādu jomu speciālisti un uzņēmēji akcentēja problēmas, kas kavē darbaspēka un uzņēmējdarbības attīstību rajonā.
Kā informē rajona Padomes Attīstības departamenta direktora vietniece Anna Krastiņa, Padome iesaistījusies valsts mēroga Nacionālās programmas projektā “Latvijas pašvaldību un Pašvaldību savienības kapacitātes stiprināšana”, ko atbalsta Eiropas Sociālais fonds. Jelgavnieku uzdevums ir izstrādāt nodarbināšanas politikas plānošanas dokumentu, kas varētu kalpot par paraugu līdzīgam darbam citās pašvaldībās.
Jo plašāks datu loks būs dokumenta pamatā, jo tas būs kvalitatīvāks, tāpēc darba grupa vāc kopā visus pieejamos materiālus: Latvijas Lauksaimniecības universitātes (LLU) veiktos profesiju pētījumus, Nodarbinātības valsts aģentūras statistiku, no Valsts ieņēmumu dienesta iegūstamās ziņas par darbaspēka plūsmu u.c. Noderīga šajā ziņā ir arī biedrības “Jelgavas lauku partnerība “Lielupe”” pērnā gada rudenī organizētā aptauja vietējo pašvaldību iedzīvotājiem par to, kas nepieciešams viņu dzīves uzlabošanai. A.Krastiņa stāsta, ka šajā aptaujā iesaistītas visas vecumu grupas ar dažāda veida nodarbošanos. Līdzās citām ziņām par iedzīvotāju vajadzībām – piemēram, gandrīz 80 procentu vēlas labāku un lētāku internetu – aptaujā atklājies, ka tikpat daudzi par ļoti svarīgu vai svarīgu uzskata iespēju pārkvalificēties un apgūt jaunas iemaņas un prasmes.
Nodarbinātības stratēģijas izstrādes darba grupā iesaistīti pārstāvji no pašvaldībām, LLU, Zemgales attīstības aģentūras, Lauksaimniecības konsultāciju un izglītības centra, vairāki rajona zemnieki un uzņēmēji, kuru darba pieredze un priekšlikumi arī ir nozīmīgi dokumenta tapšanā.
Stratēģijas dokumentam jābūt gatavam oktobrī, bet līdz tam vēl paredzētas dažādas aktivitātes. Aprīlī tiks organizēts uzņēmēju forums un taps arī viņiem domāts informatīvais materiāls – buklets.