Jelgavas autobraucēji pasaulē lielākajā tuksnesī grasās startēt pirmo reizi.
Jelgavas autobraucēji pasaulē lielākajā tuksnesī grasās startēt pirmo reizi.
Brāļi Vinteri nav vienīgie mūsu novadnieki, kas 5. janvārī startēs slavenajā rallijā. Vakar ceļu uz rallijreida starta vietu Lisabonu sāka jelgavnieki Aldis Vilcāns un Artūrs Masteiko. Līdz ar viņiem ar prāmi uz Portugāles galvaspilsētu devās arī sacīkstēm sagatavotais apvidus auto “Toyota Land Cruiser 120”. Abiem jaunajiem jelgavniekiem tas būs pirmais starts šāda mēroga rallijā.
Pirms došanās uz Lisabonu pilots A.Vilcāns “Ziņām” neslēpj, ka viņam un līdzbraucējam
A.Masteiko uztraukums ir pamatīgs. Lai arī pašam ir visai ievērojama pieredze, piedaloties Latvijas un pat pasaules rallija čempionātos, līdz šim kopā ar stūrmani A.Masteiko nav izdevies startēt tuksnesī. Esot bijusi doma rīkot treniņnometni Apvienotajos Arābu Emirātos, tomēr mājās sagatavot automašīnas rallijreidam Dakarā izrādījies pārāk darbietilpīgs process. “Pieredzējušais komandas biedrs Jānis Naglis apsolījis Dakarā sniegt padomus. Jāņem vērā, ka mūsu
“RE Autoklubs” sastāvā startēs trīs Krievijas ekipāžas, kurās ir šīs valsts čempioni un vicečempioni rallijā,” atklāj Aldis. Noteikti līdzēs arī pārējo trīs Latvijas ekipāžu padoms, kas brauks komandas “Rīga Rally-Raid Team” sastāvā. Jelgavnieki startēs ar sērijveida apvidus auto “Toyota Land Cruiser 120”, kas pielāgots rallijam Dakarā. Auto ir trīs litru dīzeļa turbopūtes dzinējs, papildus uzstādīti vēl četri amortizatori, ierīkots drošības karkass, automātiskā ugunsgrēka dzēšanas sistēma, trīssimt litru degvielas tvertne un jaudas palielināšanai pārprogrammēts dzinēja elektroniskās vadības bloks.
Tātad iemesls par mūsējiem turēt īkšķus ir kā vēl nekad. Motociklu grupā ar KTM braucamajiem startēs brāļi Jānis un Einārs Vinteri, bet ar “Toyota” džipu brauks A.Vilcāns un A.Masteiko.
Dakaras rallijs ir slavenākais bezceļu rallijs pasaulē. Ideja par to radās 1978. gadā, bet pirmās sacensības notika 1979. gadā. Rallijs jau kopš tā pirmsākumiem norisinās trijās grupās – motocikliem, kravas un vieglajām mašīnām. 2008. gada maršruts lielākoties palielināto ātrumposmu garumu dēļ būs sarežģītāks nekā pērn. Gan
J.Vinters, gan A.Masteiko “Ziņām” atzīst, ka grūtākais būs divu diennakšu brauciens, kura laikā nedrīkst izmantot tehnisko palīdzību no malas.