Jelgavā lielveikala «Arka» vietā vakar durvis vēra IKI tirdzniecības centrs. IKI īpašnieku mērķis ir ieņemt stabilu mazumtirdzniecības daļu Latvijā.
Jelgavā lielveikala “Arka” vietā vakar durvis vēra IKI tirdzniecības centrs. IKI īpašnieku mērķis ir ieņemt stabilu mazumtirdzniecības daļu Latvijā.
Tirdzniecības tīkla ģenerāldirektors Baltijā Aids Mackevičs skaidro, ka lietuviešu vārdiņš “iki” latviski nozīmē, “atā, līdz nākamajai reizei”. IKI pēc apgrozījuma ir otrs lielākais tirdzniecības tīkls Lietuvā un trešais Baltijā, viens no lielākajiem darba devējiem Lietuvā, kurā nodarbināti vairāk nekā 6000 cilvēku. Tīkls sācis veidoties pirms 14 gadiem un bija pirmais Lietuvā, kas ieviesa citādu pircēju apkalpošanas kultūru. Pašlaik grupai Lietuvā pieder 68 “IKI” supermārketi, 14 “Ikiukas” veikalu, vairāk nekā 40 “Leader Price” zemo cenu veikalu. “IKI” ir ģimenes uzņēmums, kas pieder trim brāļiem – franču izcelsmes beļģiem Nikolā, Žoržam un Olivjē Ortisiem.
IKI sortimentā esot vairāk nekā 43 000 dažādu nosaukumu pārtikas un rūpniecības preču. Tirdzniecības tīkls izveidojis savus zīmolus – “IKI gardēži” un “Ražots IKI”, lai izceltu preces, ko var iegādāties tikai šeit. Pircēju saiknes stiprināšanai ieviestas dažādas kartes – prēmiju, senioru, sociālās un dāvanu.
Tirdzniecības tīkla ģenerāldirektore Latvijā Jeļena Krivkina cer, ka, piemērojot Latvijai līdzšinējo veiksmīgo pieredzi Lietuvā, tīklam izdosies arī pie mums iegūt stabilu tirgus daļu. Pašlaik Latvijā ir trīs IKI lielveikali, pirmie divi atvērti Rīgā.
Runājot par konkurenci Jelgavā, IKI pārstāvji atzīst, ka tā ir spēcīga, tomēr pircējs no tās ir tikai ieguvējs. Jo lielāka konkurence, jo augstākai jābūt preču un pakalpojumu kvalitātei un pieņemamākām cenām. Jelgavas lielveikala saimnieki jau izstrādājuši satiksmes organizēšanas plāna priekšlikumu, ar ko tuvākajā laikā vērsīšoties aģentūrā “Pilsētsaimniecība”, lai padarītu ērtāku piekļūšanu tirdzniecības centram.