Vienpadsmit mazajās ieliņās putekļi ir pazuduši
“Bija jau pierasts pie bedrēm Katoļu ielas ietves asfaltā, kas nebija remontēts vēl kopš padomju laikiem. Ilgi bija jāgaida, bet tagad ietve abās ielas pusēs ir labā kārtībā,” priecājas Jelgavas katoļu draudzes priesteris Arnis Vizbelis.
Katoļu iela ir viena no dzīvākajām pilsētā. To izmanto gan tie, kas dodas uz tirdzniecības centriem, gan mācībām, pa šo ielu iet arī ceļš uz Bezvainīgās Jaunavas Marijas katedrāli. Jelgavas pašvaldības pārstāve Egita Veinberga informē, ka šī ir viena no četrām pilsētas ielām, kur šogad, kā arī pērn atjaunots ietves segums. Vēl oktobrī ietves izbūve turpinās Filozofu ielā, kur tā būs skolas ceļš uz Jelgavas Paula Bendrupa internātpamatskolu.
Daudzviet pilsētā šogad ir veikta vairāku ielu posmu seguma divkārtu virsmas apstrāde. Tā tas ir depo rajonā – Līču, Emburgas, Cepļu un Birzes ielā –, Pārlielupē – Iecavas, Kronvalda un Akmeņu ielā. Šāds segums tagad ir arī Lielupes kreisajā krastā – Dārza, Egas, Kārļa un Platones ielas posmos. Šādi uzlabotas vienpadsmit ielas, bet kopējā platība ir 23 587 kvadrātmetru.
Nebūs putekļu
Pašvaldības pārstāve E.Veinberga paskaidro, ka šādi veic gan melnā, gan grants seguma ielu uzturēšanu. Grants seguma ielām tiek uzklāts šķembu slānis un melnā sega – bituma emulsija. Iedzīvotājiem no šādas virsmas apstrādes ir ieguvumi, jo iela vairs neput, tiek nodrošināti komfortablāki braukšanas apstākļi, kā arī samazinās brauktuvju uzturēšanas izmaksas, jo tās nav jāgreiderē un jāatputekļo. Ceļu būves inženieris Gaidis Beitiņš atzīst, ka divkārtu virsmas apstrāde mazajās ieliņās ir ļoti praktisks risinājums. Tiesa, asfaltam līdzīgais divkārtu virsmas apstrādes segums nav tik noturīgs un nestspējīgs kā asfalts, taču pa mazajām pilsētas ieliņām jau smagie auto nebraukā, bet vieglo automašīnu un velobraucēju slodzi tas var izturēt vairāk nekā piecus gadus.
Pašvaldības pārstāve piebilst, ka ielās, kur notikusi divkārtu virsmas apstrāde, ir regulēti komunikāciju kapju un sadzīves kanalizācijas aku vāku augstumi, kā arī veikti nomaļu papildināšanas darbi. Lai uzlabotu satiksmes drošību, Līču, Emburgas, Birzes, Cepļu, Dārza, Iecavas, Kronvalda, Akmeņu un Platones ielā noteikts maksimālā ātruma ierobežojums 30 kilometri stundā. Vēl tiek vērtēta vajadzība tur izbūvēt ātrumvaļņus.
Industriālajās zonās – asfalts
Savukārt asfalta segums šogad ir uzklāts Graudu ielā un Rubeņu ceļā, kas veidojas kā pilsētas industriālie rajoni, kā arī Staļģenes ielā. Ūdens kanalizācijas kolektora nomaiņas un ielas seguma atjaunošanas darbi veikti Svētes ielā. Savukārt grāvji iztīrīti pie Ozolu un Ošu ceļa, kā arī Ganību, Vaivaru un Sapņu ielas.
Par būtisku Jelgavas ielu remontu problēmu šajā būvsezonā pašvaldībā tiek atzīts būvniecības izmaksu kāpums.