Vismaz pagaidām Jelgava nevar atļauties kādu no vienvirziena ielām pārveidot par divvirzienu.
«Vismaz pagaidām Jelgava nevar atļauties kādu no vienvirziena ielām pārveidot par divvirzienu,» nenoliedzot zināmas transporta pārvietošanās grūtības pilsētā, secina Jelgavas Domes pašvaldības iestādes «Komunālā pārvalde» transporta tīklu inženiere Dzidra Staša.
Pēdējos gados pilsētā ievērojami palielinājies transporta līdzekļu skaits un līdz ar to arī kustības intensitāte. Dzidra Staša atzīst, ka vairākkārt gan oficiālās, gan neoficiālās sarunās esot izskanējušas idejas kādu no Jelgavas vienvirziena ielām pārveidot par ielu ar automašīnu plūsmu divos virzienos. Šāds risinājums ļautu atslogot kādu no Jelgavas centrālajām ielām, kā arī autovadītājiem, kas pilsētā iebrauc virzienā no Rīgas, būtu iespējams ātrāk nogriezties pa kreisi. Tiek runāts, ka divus braukšanas virzienus varētu ieviest Akadēmijas un Pasta ielā. «Arī sākotnējā Jelgavas ģenerālplānā bija paredzēts, ka Akadēmijas ielā būs divi braukšanas virzieni, taču pagaidām to īstenot liedz šaurā un neveiksmīgi izbūvētā Stacijas iela. Nobrauktuve no Gaisa tilta un apļveida krustojums nav īsti izdevies, tādēļ, lai šo posmu pielāgotu diviem braukšanas virzieniem, būtu jāveic ļoti nopietna parka, apļveida krustojuma un arī Stacijas ielas rekonstrukcija,» vērtē transporta tīklu inženiere. Pašlaik viņai reālāka šķiet iespēja pārveidot Pasta ielu, taču arī tas prasītu milzīgus līdzekļus, kuru pilsētai nav un vismaz līdz 2003. gadam nebūs. «Vienīgais, ko spēju ieteikt jelgavniekiem, ir nedaudz paciesties līdz tilta rekonstrukcijas beigām. Tad ir plānots, ka automašīnām, kas brauks no Rīgas, būs iespējams nogriezties pa kreisi uz Čakstes bulvāri,» tā Dzidra Staša. Viņa arī atzīst, ka pirms kādas ielas pārveidošanas būtu nepieciešams veikt rūpīgu satiksmes intensitātes pētījumu un analīzi, kas arī prasītu lielus līdzekļus.
Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Jelgavas nodaļas priekšnieks Valdis Buividaitis uzskata, ka gan Pasta, gan arī Akadēmijas iela nav tik plata, lai pa to automašīnas varētu braukt divos virzienos. «Ja, piemēram, par divvirzienu pārveidotu Pasta ielu, rastos problēma ar automašīnu stāvvietām pie Domes, «Jundas», kā arī pie daudzajiem veikaliem. Divvirzienu ielā šīm stāvvietām nebūtu vietas. Jau tagad vakaros pie veikaliem «Kanclers 2», «Arka» un «Drogas» ir ļoti blīva automašīnu plūsma un papildu stresu rada automašīnas, kas atpakaļgaitā izbrauc no stāvvietas. Tādējādi apmēram divas ielas joslas aizņem stāvvieta un automašīnas, kas iebrauc un izbrauc no tās, bet trešā paliek pārējām automašīnām un sabiedriskajam transportam. Ja Pasta ielā atļautu braukt divos virzienos, noteikti izveidotos kas līdzīgs Vecrīgai, kur nav iespējams apstāties,» uzskata V.Buividaitis. Viņš spriež, ka nedaudz vieglāk būtu mainīt Akadēmijas ielu, taču lielus ieguldījumus prasītu Lielās un Akadēmijas ielas krustojuma pārveide, kas pašlaik nogriešanos pa kreisi nepieļauj. Nopietni būtu jāpārbūvē gan Gaisa tilts un apļveida krustojums pie tā, gan arī Stacijas iela. Turklāt CSDD Jelgavas nodaļas priekšnieks atgādina, ka gan Akadēmijas, gan Pasta ielā jau vēsturiski braukts vienā virzienā.