Dažkārt paliekam zaudētāja lomā, nezinot, kādas prasības var izvirzīt nekvalitatīvu pakalpojumu sniedzējam. Šādus ieteikumus sniedz Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.
Dažkārt paliekam zaudētāja lomā, nezinot, kādas prasības var izvirzīt nekvalitatīvu pakalpojumu sniedzējam. Šādus ieteikumus sniedz Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.
Ja jums ir sniegts nepienācīgas kvalitātes pakalpojums, pakalpojuma sniedzējam jūs varat prasīt, lai izpilda vienu no šādām prasībām:
– samazina pakalpojuma cenu,
– bez atlīdzības novērš pakalpojumu trūkumus,
– izgatavo citu lietu no tāda paša vai tādas pašas kvalitātes materiāla vai sniedz pienācīgas kvalitātes pakalpojumu,
– atceļ līgumu un atmaksā par pakalpojumu samaksāto summu.
Ja pakalpojuma sniedzējs ir pazaudējis vai sabojājis jūsu materiālu vai izstrādājumu, jūs esat tiesīgs pieprasīt:
– pasūtījuma izpildi no tāda paša vai līdzīga materiāla,
– samaksu par materiāla vai izstrādājuma vērtību pēc tirgus cenām pieprasījuma dienā.
Ja pakalpojuma trūkums ir maznozīmīgs, jūs nevarat pieprasīt:
– lai tiktu atcelts līgums un atmaksāta par pakalpojumu samaksātā naudas summa,
– lai tiktu izgatavota cita lieta.
Iespējams, ka jums un pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam ir pilnīgi pretēji viedokļi par preces vai pakalpojuma rezultātā izgatavotās lietas defektu. To, vai precei vai lietai ir defekts, kā arī novērtēt tā nozīmīgumu, var tikai eksperts.
Jums ir tiesības nepiekrist pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja ekspertīzes slēdzienam, ja ekspertīzi precei vai izgatavotai lietai nav organizējusi kompetenta valsts institūcija.
Neļaujiet sevi pārliecināt, ka jums jāmaksā pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja patvarīgi veiktās ekspertīzes izdevumi!
Nemēģiniet arī pats organizēt ekspertīzi, jo pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs var nepiekrist jūsu organizētās ekspertīzes slēdzienam!
Ekspertīze ir jāpiesaka Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vai citā uzraudzības un kontroles iestādē, kuras kompetencē ir patērētāju tiesību aizsardzība attiecīgajā jomā. Galvenās šādas iestādes ir:
– Valsts sanitārā inspekcija attiecībā uz pārtikas produktiem, priekšmetiem, kas nonāk saskarē ar pārtiku, kosmētikas līdzekļiem un sadzīves ķīmiju,
– Valsts farmācijas inspekcija attiecībā uz zālēm.
Ja jums rodas domstarpības ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju par preces vai pakalpojuma rezultātā izgatavotas lietas defekta nozīmīgumu vai par pārdevēja organizētās ekspertīzes slēdziena objektivitāti attiecībā uz defekta nozīmīgumu, konsultējieties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.