Lai apgūtu mācīšanās procesu, kuru aktīvi plāno un īsteno pats skolēns, jau ceturto gadu šajā laikā skolās notiek projektu nedēļa, «Ziņas» informē Jelgavas Izglītības pārvaldes Metodiski informatīvā centra projektu metodiķe Ingrīda Muraškovska.
Lai apgūtu mācīšanās procesu, kuru aktīvi plāno un īsteno pats skolēns, jau ceturto gadu šajā laikā skolās notiek projektu nedēļa, «Ziņas» informē Jelgavas Izglītības pārvaldes Metodiski informatīvā centra projektu metodiķe Ingrīda Muraškovska.
Vidusskolēni galvenokārt izstrādā zinātniski pētnieciskus darbus. Labāko darbu autori piedalās skolas, pēc tam pilsētas un valsts konferencēs. Vairākas fakultātes augstskolās sniedz iestāšanās priekšrocības šo konferenču laureātiem.
Pamatskolās izstrādā dažādus projektus – pēta skolas vēsturi un apkārtējo vidi, inscenē pasakas, organizē sporta un gadskārtu ieražu svētkus, izstrādā mācību līdzekļus, uzziņas materiālus. Projekta tēmu izvēlas klase vai skolēnu grupa. Atkarībā no uzdevuma skolēni vāc informāciju bibliotēkās, muzejos, ekskursijās, veicot aptaujas. Viņi var rakstīt scenārijus, gatavot ēdienus, tērpus vai dekorācijas. Tiek apgūtas dažādas prasmes, bet svarīgākās no tām – darba plānošana un organizācija, saskarsme un pašanalīze. Projektu nedēļa noslēdzas ar darbu prezentāciju.
I.Muraškovska iesaka arī vecākiem atbalstīt bērnu darbošanos projektu nedēļas laikā: «Pajautājiet, kādu tēmu klase ir izvēlējusies, pārrunājiet, kā tajā vislabāk varētu īstenoties bērna intereses un spējas. Pārliecinieties, ka bērns apzinās arī iespējamās neveiksmes – bibliotēkā nav vajadzīgās grāmatas, neizdodas sastapt intervējamo cilvēku –, un rosiniet izdomāt, kā situāciju atrisināt. Noklausieties mājās bērna sagatavoto runu prezentācijā! Ja bērnam tas sagādā prieku, aizejiet uz prezentāciju skolā. Rosiniet viņu dot kopīgā un sava darba vērtējumu, izveidot priekšlikumus nākamā gada projektiem.»