Vai pamatskolas skolēns vai pat pirmklasnieks ir pietiekami zinošs, lai izstrādātu pētniecisko darbu? Spētu pierādīt paša izvirzītu hipotēzi? Rantas Lazdiņas privātskolā «Punktiņš» uzskata, ka tā varētu būt.
Vai pamatskolas skolēns vai pat pirmklasnieks ir pietiekami zinošs, lai izstrādātu pētniecisko darbu? Spētu pierādīt paša izvirzītu hipotēzi? Rantas Lazdiņas privātskolā “Punktiņš” uzskata, ka tā varētu būt.
Pavasara pirmajā dienā “Punktiņā” atkal risinājās tradicionālā 1. – 9. klašu skolēnu pētniecisko darbu konference, kurā piedalījās 28 skolēni no vairākām Jelgavas skolām.
Kādas dabas parādības vai problēmas centušies izpētīt zinātkārie bērni? Piemēram, uzvarētāja 1. – 6. klašu grupā “Punktiņa” 5. klases audzēkne Salome Rēdmane skolotājas Everitas Zināres vadībā bija analizējusi mūzikas ietekmi uz sīpolloku augšanas ātrumu. No viņas par puspunktu atpalika sestklasniece Lauma Gulbe, kas arī skolotājas E.Zināres vadībā, īsti neuzticoties uzbāzīgajām reklāmām, centās noskaidrot, kurš būtu efektīvākais un ekonomiskākais trauku mazgāšanas līdzeklis. No mazākajiem konferences dalībniekiem “Punktiņa” otrklasnieki Brencis Pēteris Eglītis un Sabīne Miezīte skolotājas Pārslas Šprenkas vadībā bija pētījuši sniega kušanu un notekūdeņu attīrīšanu.
7. – 9. klašu grupā pirmās trīs vietas ieguva Spīdolas ģimnāzijas meitenes. Vislabākais darbs bija 9.s klases skolniecēm Nelijai Skabstei un Ievai Lašinai, kas skolotājas Ilzes Vilkārses vadībā bija pētījušas bez vecāku apgādības palikušo bērnu dzīves vidi. Konferences dalībnieki saņēma diplomus un balvas. Līdz novada vai valsts mēroga konferencēm viņiem gan vēl jāpaaugas.